۱۳۸۴ تیر ۹, پنجشنبه

جنجال بين المللي


سر يه عكس كه واقعا عكس احمدي ن‍ژاد نيست ،چه جنجالي شد.
تيتر يك اكثر رسانه هاي خارجي!!از الان تخريب خيلي چيزهايي كه در اين 8 سال در عرصه بين المللي بدست آورديم شروع شد!
خبر تايمز در اين باره!
تكذيب بي بي سي
خبر ياهو به نقل از آسوشيتدپرس كه نظرات مردم دنيا درباره خبر وحشتناكه!
اما اگه وي‍ژه نامه شرق را در تاريخ 13 آبان 1383 بخونيم مي فهميم احمدي ن‍ژاد در تسخير سفارت آمريكا در حاشيه بود و بعضا مخالف!!!

۱۳۸۴ تیر ۶, دوشنبه

صحن شوراي شهر

انتخاب صحن علني شوراي شهر تهران به عنوان مكان برگزاري اولين نشست خبري رئيس جمهور جديد!را بايد يك تصميم هوشمندانه تلقي كرد كه شايد كمتر كسي متوجه آن شد.
تمام اين ماجراها از ورود 14 آبادگر(از 15 عضو)به شوراي شهر تهران آغاز و در نهايت منجر به در دست گرفتن بالاترين مقام اجرايي كشور شد.2 سال پيش در اين صحن شورا، احمدي ن‍ژاد پشت تريبون رفت و برنامه هايش را براي اداره تهران ارائه داد و هم اكنون پشت ميز رياست شورا مي نشيند و برنامه هاي اداره كشور را توضيح مي دهد!!
ديروز صحن علني شوراي شهر متفاوت بود.آدمها متفاوت بودند.احمدي نژاد هم متفاوت بود.اوآدم گمنام 2 سال پيش نبود كه خبرنگاران براي شناسايي اش دچار مشكل شده بودند و بعد از گرفتن راي اعتماد از اعضاي شورا در برابر سوالات متعدد خبرنگاران گم شد!
تركيب اين شورا به احتمال زياد تغيير نمي كند چراكه پشت در شورا تاج زاده نشسته است(از اعضاي علي البدل) كه با خروج هريك از اعضا، او وارد شوراي شهر مي شود. به نظر من آبادگران خواستار در اختيارگرفتن كامل شورا است.البته اگر هم تاج زاده وارد شورا بشه ،تنها يك نفره و در برابر اعضاي ديگر،مجلس و دولت كاري نمي تونه بكنه!
اصلاح طلبان از انتخابات شورا ها شكست خوردند.منصف باشيم!!شوراي شهر اصلاح طلبان را با شوراي آبادگران مقايسه كنيد!شوراي اصلاح طلبان تكه پاره شد و در نهايت منحل!اون شورا در سال آخر عمر خود با تمام اعضاي علي البدل، تنها 13 عضو داشت كه اين اعضا با شركت نكردن در بسياري از جلسات ،آن را از اكثريت ميانداختند.اما اين شورا 2 سال مقاومت كرده تا تركيب اوليه خود را از دست ندهد و حتي اختلافات داخلي خودشون را به جلسات بدون حضور مستمع مي كشاند ورسانه اي نشد!!
مردم چگونه قضاوت مي كنند؟!!

۱۳۸۴ تیر ۴, شنبه

عکس

پایان ماراتن،پایان سیاستمدار

1-داریم به پایان ماراتن انتخاباتی می رسیم که احتمالا پایان سیاستمدار هم هست!پیام این انتخابات چی بود؟فکر می کنید افرادی که به احمدی نژاد رای دادن مثل بسیاری از ما ها که دغدغه ایجاد محدودیت های فرهنگی و اجتماعی داشتیم ،آنها هم به این مسائل فکر می کردند؟
مطمئنا جواب منفی است!ملت ما گرسنه است !این نتایج زیر پوست کشوری را نشون داد که دغدغه اش بستن روزنامه ها،محدودیتهای فرهنگی-اجتماعی،زندانی سیاسی و...نیست.دغدغه اش نون شبش هست،دغدغه اش بیکاری و مشکلات اقتصادی هست،دغدغه اش گوشی برای شنیدن حرفهاش هست و این ملت به این نتیجه رسید که هاشمی 26 ساله که یه خط دور خودش با مردم کشیده.....
البته و صدالبته یه نکته تمومه این مطالب را تحت تاثیر قرار میده!50 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند!امطالبی که در بالا نوشتم فقط مقایسه دیدگاههای رای دهنگان بود و در نهایت به پیروزی رسیدن دیدگاههای رای دهندگان به شهردار(سابق)تهران!
50 درصدی که رای ندادند را چگونه می توان توجیه کرد؟
2-یکی از بچه های ایلنا هفته پیش به من می گفت خبرگزاری شما خبرنگار نمی خواد؟
گفتم:چطور مگه؟گفت:اگه احمدی نژاد رئیس جمهور بشه احتمال بسته شدن ایلنا هم وجود داره.دلداریش دادم اما حالا که فکر می کنم وضعیت من هم چندان روشن نیست!پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری،خبرگزاری میراث فرهنگی،سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی،مرعشی،داماد هاشمی و....

۱۳۸۴ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

مسمومیت

فضای کشور فوق العاده مسموم است!دارم خفه می شم!

۱۳۸۴ خرداد ۳۰, دوشنبه

چند لینک و توضیح

همسر شهيد رجايي در بيانيه‌يي خطاب به مردم: شخصيت شهيد بزرگوار رجايي مورد سوء استفاده انتخاباتي قرار گرفته است.
....در انتخابات اخير رياست جمهوري ايران متأسفانه شخصيت شهيد بزرگوار رجايي در سطح وسيع به شكلهاي گوناگون با آقاي احمدي نژاد شبيه سازي شده و مورد سوء استفاده انتخاباتي قرار گرفته است و اين خود عين بي عدالتي و ظلم است. چگونه از ابتداي راه با بي عدالتي در رسيدن به قدرت كه به فساد نزديكتر است، مي‌توان عدالت را پياده كرد؟!.....
مهدي چمران: تأكيد مي‌كنم كه تخريب‌ها به نفع احمدي‌نژاد خواهد بود
چمران بهsmsهایی که این روزها علیه احمدی نژاد بازارش داغ هست حسابی اعتراض کرده.
راستی آقای چمران شنیده بودم که آبادگران قرار بود قبل از انتخابات یه موضع دیگه بگیره.چرا درست روز قبل از رای گیری حمایتتون را از احمدی نژاد اعلام کردید؟چرا مردد بودید؟راستی چرا دوتا از اعضای شورا(غیر از خسروی وفا)که از آبادگران خارج شده اند این روزها حسابی به احمدی نژاد چسبیده اند و خروج از آبادگران را تکذیب می کنند؟
عضو شوراي اسلامي شهر تهران: احمدي‌نژاد نتيجه‌ي عدالتخواهي به نفع مردم را درانتخابات می بیند
خانم معتمدی نذارید بگم پارسال سر تصویب نرخ کرایه تاکسی ها با صحبتهایتون چقدر باعث خنده خبرنگارا و سایر اعضا شورا شدید.(سره کار کارشناسیتون روی اهمیت پول خرد در تعیین نرخ کرایه های تاکسی)نذارید بگم وقتی تو شورا شما صحبت می کنید یا سوال می پرسید ،اعضای شورا نمی تونند جلوی خنده اشون را بگیرند!

چرا؟

چرا ما باید به جایی برسیم که بین بد و بدتر را انتخاب کنیم؟؟تا کی؟؟
من احمدی نژاد را میشناسم،از 14 اردیبهشت 1382 که برای رای اعتماد اومده بود شورای شهر و در نهایت شورا را با خوشحالی ترک کرد.
احمدی نژاد اون روز نتونست آراءهمه اعضا را به دست بیاره!خادم بهش رای منفی داد و شیبانی و شکیب هم رای ممتنع دادند ولی
داستان شهرداری آبادگران از اون زمان شروع شد.
احمدی نژاد استاندار دولت هاشمی رفسنجانی بود و وقتی خاتمی اومد اولین استانداری که بلافاصله عوض شد اون بود و ایضا محمدی زاده معاون خدمات شهری شهرداری تهران(معاون احمدی نژاد)هم در اون زمانها استاندار لرستان بود.شاید مرور انتخابات 8 سال پیش در لرستان لازم باشه !!
همه دست ها در یک کاسه هست!ا
باید دلم را راضی کنم!!اما....
چرا عالیجناب سرخپوش؟؟

۱۳۸۴ خرداد ۲۹, یکشنبه

رای نمی دهم!

قصد داشتم به هاشمی رای بدم ولی یاد قتل های زنجیره ای میافتم،یاد سعید امامی، یاد وزیر فرهنگ اون زمون ،یاد روابط خارجی و یاد.........
هر دو بدترند!و بدی وجود نداره!!حتی اگه ورژن ها متفاوت باشه!اینقدر فراموشکار نشویم!

جو انتخاباتی امروز

امروز عکس العمل ها به نتایج انتخابات دیدنی بود.به چندتا از خبرنگارای حوزه شهری زنگ زدم که خیلی ها هنوز تو شوک بودند.به خیلی هاشون به شوخی می گفتم تو دولت آینده چه پستی را قبول می کنید که یکی می گفت آبدارچی ریاست جمهوری می شم و یکی دیگه می گفت زندانبان می شم(این شغل آینده روشنی داره).
یکی از بچه ها به چندتا از اعضای شورا زنگ زده بود و می گفت کلی دارند خوشحالی می کنند.
به شورای شهر هم زنگ زدم.یکی از بچه های روابط عمومی می گفت اینجا عروسیه!مرتب شیرینی دارند پخش می کنند.کلی هم smsیک شکل دریافت کردم."اگر دست به دست رای به اکبر دهیم از آن به که کشور به ......"
یکی از بچه ها می گفت این smsرا کسی اگه جرات داره به موبایل چمران بفرسته!!
روزنامه شرق را میخوندم که درباره کنفرانس مطبوعاتی دیروز احمدی نژاد نوشته بود.نحوه جواب دادن احمدی نژاد را کاملا می تونستم تصور کنم!خیلی موقع ها سر اینجوری جواب دادنش اعصابم حسابی به هم ریخته بود!حتی ریز خندیدنهاش!
این قسمت را داشته باشید:
"احمدى نژاد كه از مراسم خارج مى شد خبرنگار شرق از او پرسيد آيا زندانيان سياسى را آزاد خواهيد كرد؟ كانديداى رياست جمهورى اما فقط مى خنديد. اين سئوال دوباره و دوباره تكرار شد نهايتاً چنين پاسخى را به همراه داشت: «كدام زندانيان سياسى؟ زندانيان سياسى در آمريكا؟» احمدى نژاد سوار ماشين شد و هوادارانش شعار مى دادند: « صل على محمد، بوى رجايى آمد.»"

بارها در سوال پرسیدن از احمدی نژاد با اینگونه جوابها و ادا و اصولها مواجه شده ام.یادم نمی رود روزی را که درباره ساخت و سازهای غیر مجاز بعضی از ارگانها در دارآباد از شهردار سوال می کردم و اون با تحکم می گفت به این سوال جواب نمی دهم و با تکرار سوال من ،مصرتر در جواب ندادن می شد و می گفت:سوالی بپرس که دوتا مشکل مردم را حل کند!!و من سوال دیگری را مطرح کردم ولی درپایان جواب دادن به سوالم دوباره سوال اولیم را تکرار کردم ولی احمدی نژاد بدون هیچ حرفی از اتاق خارج شد.

۱۳۸۴ خرداد ۲۸, شنبه

تقلب!

به تقلب در انتخابات دارم مطمئن میشم!
یاد چند ماه پیش میافتم که در اجلاس شورای کلانشهرها که حداد عادل دعوت بود با چه اطمینانی میگفت دولت بعد دست ما است.
یا یاد صحبت منبع موثقم میافتم که می گفت شهرداری فقط در یک مورد به یکی از پایگاه های بسیج تو منطقه 10 تهران 580 میلیون تومان کمک کرده و هیچ موقع یادم نمی ره که وقتی از احمدی نژاد در این مورد سوال پرسیدم اینقدر پرت به سوالم جواب داد که از خیر سوالم گذشتم چون واقعا دستم بسته بود اگه می خواستم ادامه اش بدم!!!

ورژن

شاید بشه گفت "هاشمی، ورژن 2005 "ولی ورژن احمدی نژاد همون 1979 اول انقلاب باقی مونده!ورژن قدیمیه قدیمیه!!

شهرداری بعد از انتخابات

هیچکس تصورش را هم نمی کرد!!
شاید بالای 100 بار احمدی نژاد را از نزدیک دیده ام و صحبتهایش را برای کار خبری ثبت کرده ام و بالای 10 بارهم ازش مصاحبه اختصاصی گرفته ام و می تونم بگم یه شناخت خوب از احمدی نژادو کارهایش دارم.پای صحبتهای خبرنگارها هم می شینم چه چپی و چه راستی!!ازش شاکی هستند.اما چه فایده!هیچ خبرنگاری قدرت نداره!حتی یک هزارم جریان خبری شورای دور اول در این شورا ایجاد نشده و از شورا بخاری بلند نمیشه!اگه خبرنگاری هم پیدا بشه که بخواد چیزی بگه واقعا تنهاست
در شگفتم که چه نیرویی باعث میشه که جریان خبری ایجاد نشه وگرنه بعضی از تخلفات شهرداری مثل روز روشنه ولی هیچ خبرنگاری پیگیری نمی کنه!آخریش عضویت زریبافان عضو شورا به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی شهردار در حالیکه طبق قانون حضور و فعالیت اعضای شورا در کارهای سیاسی و انتخاباتی تخلفه!یا بررسی بودجه شورا در جلساتی با عنوان"علنی و بدون حضور مستمع"!!
واقعا مردم عجیبی هستیم و این اصلا خوب نیست.اگه یه جامعه شناس بخواد این رفتار را بررسی کنه و با 4 سال پیش مقایسه کنه واقعا گیج میشه!
بالای 70 میلیون ایرونی تو ایران و سطح جهان زندگی میکنند ولی رئیس جمهور 5 میلیون نفر، ما را به چه سرنوشتی میکشونه؟؟
ما یه پس رفت به 8 سال پیش داشتیم!

۱۳۸۴ خرداد ۲۶, پنجشنبه

بعد از 8 سال سکوت و ...

8 سال سکوت می کنی و باز هم قهرمانی بعد از 8 سال مردم منتظرند از خودت حرف تازه ای بشنوند ولی خودت را در حاشیه می گذاری و از دیگری طرفداری می کنی!
آقای کرباسچی شکستن سکوت بعد از 8 سال تنها یک بار اتفاق میافتاد و شما این فرصت را سوزوندی!!
این مقایسه ای که کرباسچی انجام داده را بخونید:
"نوعاً در تاريخ معاصر ايران نقش آقاى هاشمى را با اميركبير مقايسه مى كنند ولى من شخصاً معتقدم با توجه به شرايط فعلى كشور نقش ايشان بسيار پيچيده تر و مهم تر از دوره هاى قبل است. مى دانيد كه آقاى هاشمى از گذشته به اميركبير توجه داشته. از جمله معدود افرادى بوده كه در تاريخ معاصر درباره اميركبير مطالعه كرده و كتاب نوشته است و حتى درباره مرگ امير در حمام فين مى نويسد كه امير گفت جزايم همين است چون من مى خواستم كشور نفرين شده پيامبر را آباد كنم. اشاره اميركبير به نفرين پيامبر پس از پاره شدن نامه دعوت شاه ايران به اسلام است كه فرمود خدا مملكتش را پاره كند. آقاى هاشمى البته مى نويسد اين پاره پاره شدن معطوف به دو موضوع است اول تجزيه ايران كه پس از عصر ساسانى رخ داد و دوم سقوط سلطنت ايران كه آن نيز محقق شد. اما الگوى ذهنى هاشمى كسى جز اميركبير نيست."
یکی رجایی میشه یکی امیرکبیر!چرا هیچکس خودش نیست؟؟؟
وقتی مصاحبه روزنامه شرق با کرباسچی را خوندم اولین چیزی که از خودم پرسیدم این بود که چرا مصاحبه کننده اثری از خودش به جا نگذاشته و اسمی ازش نوشته نشده؟

مارمولک 2

کمال تبریزی کارگردان فیلم مارمولک فیلم مارمولک 2 را با حضور رئیس مارمولک ها اکران کرد!!

۱۳۸۴ خرداد ۲۳, دوشنبه

آتلیه شهرسازی پاریس

با اونکه خیلی صحبت درباره انتخابات دارم ولی فعلا یک خبر غیر انتخاباتی!
هفته پیش به مدت 5 روز تو کارگاه تخصصی بررسی طرح های توسعه شهری تهران و پاریس شرکت کردم.
مسئولین برگزاری این کارگاه، از اعضای آتلیه شهرسازی پاریس دعوت کرده بودند تا تجربه های 40 ساله شهرسازی خودشون را ارائه کنند که خیلی جالب بود.این آتلیه مسئول تمام پروژه های شهر سازی پاریس هست.
دارم یک سری گزارش در این باره مینویسم که یکی از اونها درباره خود آتلیه بود :
شايد اگر امروز بالزاك به عادت قديم در خيابان‌هاي پاريس شب‌گردي كند، متوجه گذشت زمان نشود. چه از سال‌ها قبل كارشناسان شهري اين شهر رويايي اروپا، توسعه شهري را بر پايه سياست‌هاي مطالعه شده بنا گذاشتند.
تدوين سياست‌هاي شهرسازي طي 40 سال توسط «اپور» نماي شهري را مي‌سازد كه پاريس امروز نام دارد....
یا گزارشی درباره مسکن اجتماعی در پاریس:

۱۳۸۴ خرداد ۲۰, جمعه

پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری

پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری هم شروع بکار کرد.
فعلا در این مجموعه کار میکنم.میگم فعلا چون نمیدونم تو چند روز دیگه چه اتفاقهایی میافته!باید بعضی از شرایط جدید را دوباره
بسنجم!
چندین گزارش تو صفحات مختلف این سایت کار کردم که از جمله در صفحه شهر و شهرداری مطلب ترافيك چهارمين برج بلند دنيا را مي بلعد؟
این سایت را ببینید و خوشحال میشوم نظرتون را بدونم.

۱۳۸۴ خرداد ۱۴, شنبه

روابط خانوادگی و...




این عکس در حاشیه بازی ایران و کره گرفته شده که از چپ به راست محمدرضا خاتمی،رحمانی استاندار تهران،موسوی لاری وزیر کشور ،کناری لاری را نمیشناسم و مجتبی اعلایی مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران!!!
اما اعلایی در این جا چیکار میکنه!
وقتی این عکس را دیدم یاده صحبتهای 5 ماه پیش یک منبع آگاه افتادم که می گفت:"دختر" اعلایی مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران ،"عروس" موسوی لاری وزیر کشور هست!!
شاید بدونید که یکی از سازمانهایی که شهرداری تهران توی دو سال اخیر باهاش خیلی درگیره همین وزارت کشوره!!به قول منبع آگاهم این دعوا ها خونوادگیه و اصلا هم صلاح نیست که تو دعواهای خونوادگی دخالت کرد چون زود حل میشه!!

۱۳۸۴ خرداد ۱۱, چهارشنبه

معین کیه؟

دنیای من با دنیای تو چقدر فاصله داره؟
دیروز سوار ماشین بودم و به طرف خونه میومدم وقتی داشتم از میدون آزادی رد میشدم نسیمی ها(حامیان معین) را دیدم که با کاور قرمز رنگ و به همراه پارچه نویس هایی در حال آماده شدن برای ایجاد حلقه دور میدون بودند.دختری که کنار دستم نو ماشین نشسته بود با تعجب داشت نگاه می کرد،من هم برای اینکه دختر مردم را از حالت علامت سوالی بیرون بیارم گفتم که اینها طرفدار معین هستند.دختر با تعجب نگاهش به من جلب شد و گفت:این که اسم بردی کاندیدا است؟؟در حالی داشتم از تعجب شاخ در میاوردم گفتم:بله
گفت : انگار حرفهای خاتمی را میزنه!! اینبار باحیرت گفتم: معین وزیر خاتمی بود! در اینجا دختر دیگه هیچ سوالی نپرسید و در جای خود فرو رفت و من هم در فکر فرو رفتم که دنیا من با آدمهای اطرافم چقدر متفاوت هست؟!!یاد چند ماه پیش افتادم که ماجرایی تقریبا مثل این موضوع تکرار شد ولی اینبار یکی دیگه از کاندیدا های امروز انتخابات بود که برای مردم ناشناخته مینمود!حدود چهار ماه پیش بود که از افرادی که علاقه به خبرنگاری داشتند یه مصاحبه ای انجام میدادیم و یه سوال مشترکی که از همه اونها می پرسیدیم این بود که شهردار تهران کیه؟ شاید به جرات میتونم بگم که 95 درصدشون نمیدونستند که شهردار تهران کیه!!
حالا شاید بشه یه سوالی پرسید و یه نتیجه گیری هم کرد.
سوال اینه که افرادی که میخواهند رای بدند چقدر کاندیداها را میشناسند؟و چه کسی شناخته شده تر هست؟
اگه بخواهیم با خودمون رودربایستی را کنار بگذاریم خب مسلما هاشمی رفسنجانی بخاطر سابقه سیاسی حضورش در متن حکومت این ویژگی را داره!
شما فکر میکنید یه فرد بیسواد و یا کسی که در روستاها و شهرهای دور افتاده و حتی بعضی هایی که در خود این تهران زندگی میکنند و با اونچیزی که شنیدند که رای دادن را یه وظیفه شرعی!میدونند (متاسفانه تعدادشون هم کم نیست) چه کسی از این کاندیداها میشناسند؟آیا اصلا اینها میدونند کوی دانشگاه خوردنی بود یا پوشیدنی؟!!یا شاید هم فکر میکنند هنوز کرباسچی شهردار تهرانه!!
خلاصه اینکه چیزی که نمیشه به هیچ عنوان منکرش شد معروفیت رفسنجانی در جامعه ایران هست و گمنامی سایر کاندیداها!!
اما اما و اما اگه یه موقعی و یه موقعی جامعه از حالت بی تفاوتی خارج بشه و بخواد حتی یک دهم جریان 8 سال پیش را ایجاد کنه امکان داره معینی که مثل اون زمان خاتمی ناشناخته بود شناخته بشه و بتونه همه حریفهاش را کنار بزنه!
اما چقدر معین به خاتمی شباهت داره؟؟