۱۳۸۵ شهریور ۶, دوشنبه

دعوای دو طیف اصولگرا

قالیباف و احمدی نژاد را تو سیاست به عنوان دو اصولگرا می شناسند ولی این دو اصولگرا با اصطلاح خودمونی تر حتی نمی تونند همدیگر را تحمل کنند.

تو شورای شهر هم وضع همینجوره!

داشتم فکر می کردم روز 9 اردیبهشت 82 وقتی 14 آبادگرانی شورای شهر داشتند میثاق نامه اشان را می خوندند، خیلی شعارهای قشنگ تو میثاق نامه اشان بود. حتی واعظی آشتیانی خزانه دار شورا تو اولین جلسه از قویه قضاییه خواست که اموال هریک از اعضای شورا را صورت برداری کند و بعد از چهارسال میزان دارایی هر عضو را دوباره بسنجه!!!!!!!

آبادگران شکل گرفته بود و تو مجلس هم پیروز شد اما از یه طرف دیگه یک شکاف داشت بین اعضای شورای شهر ایجاد می شد. شکافی که الان به نقطه اوجش رسیده.

سالهای ابتدایی اگه اختلافی هم بود تو جلسات داخلی از دید مردم پنهان می شد وگرنه من فکر نمی کنم اختلاف های شورای دور اول که منجر به انحلال اون شورا شده بود از این شورا حاد تر بود.

در انتخابات ریاست جمهوری هنوز پیوند سستی بین 15 عضو شورای شهر وجود داشت و اونا تو جلسات داخلی تصمیم گرفتند تا در انتخابات ریاست جمهوری از احمدی نژاد حمایت کنند.(البته با کلی حاشیه چون بعضی ها می گفتند که آبادگران در انتخابات اصلا موضعی نگیره)

بعد از انتخابات یک طیف می خواست تا علی آبادی شهردار بشه چون از گروه احمدی نژاد بود و احتمالا بر روی خیلی از تخلفات سر پوش می گذاشت اما بدترین موضوع برای حامیان احمدی نژاد شهردار شدن قالیباف بود.

حالا خیلی از تخلفات مشخص شده ولی هیچگاه از طرف شهرداری به طور رسمی اعلام نمیشه!!این وسط برخی از اعضای شورای شهر هستند که با رسیدن مدرک و سندی آن را اعلام می کنند.

جو شورا بسیار مسموم هست.هر کی برای خودش رئیس شده و علیه اعضای دیگه سمپاشی می کنه. علنا جلوی خبرنگارها به همدیگه فحش می دهند. بعضی ها شون سایت درست می کنند و با ادبیاتی با عنوان خبر و خبرنگاری که حرفه خبرنگاری را به لجن می کشه به شایعه پراکنی و تهمت زدن می پردازند و بغض خودشون را نشون می دهند.

اما از همه اینها گذشته نکته جالب اینه که هر دو طیف جزو اصولگرایان هستند.

۱۳۸۵ مرداد ۲۱, شنبه

مردودی معاون سابق شهردار و معاون فعلی رئیس جمهور در درس ریاضی

دیروز داشتم با دقت مصاحبه علی سعید لو معاون سابق شهردار سابق و معاون فعلی رئیس جمهور فعلی با عنوان "سعيدلو: ادعاي تخلف ‪ ۳۰۰ميلياردي كذب‌‌است"را می خوندم یه آن یه ماشین حساب اووردم و تموم رقم ها را جمع و تفریق کردم. دیدم ریاضی من ضعیف نیست و ریاضی آقای معاون ضعیفه.

یک آن یکسری مطالب تو ذهنم رژه رفت و شروع کردم به نوشتن.وقتی تموم شد به یکی از دوستانم زنگ زدم و گفتم این مطلب را می تونید کار کنید؟ بعد از یک ساعت به من زنگ زد و گفت که کمی تنده و سیاست روزنامه در حال حاضر این نیست که یادداشت های تند را کار کنه. حدس می زدم ولی دست بکار شدم و یادداشت را به چند تا روزنامه و چند سایت فرستادم.
صبح دیدم سایت انتخاب کارش کرده!

چندتا روزنامه هم خوب کار کردند.حالا مطلب را اینجا میارم:


وقتی علی سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور نمره دولت احمدی نژاد را در یکسال اخیر بیست اعلام کرد ، برخی منتقدان ،او را شاگردی از مجموعه دولت دانستند که حق نمره دادن به خود را ندارد اما وقتی او در مقام معاون سابق اداری – مالی شهرداری به دفاع از 300 میلیارد هزینه "فاقد" این نهاد در سال های 82 و 83 پرداخت ، اینبار ضعف این شاگرد در ریاضیات به وضوح مشخص شد وتناقضات در این رابطه شدت یافت.

دو ماه پیش نادر شریعتمداری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به عنوان نخستین فرد از مجموعه شورا ، از 300 میلیارد تومان هزینه "فاقد" شهرداری در سال های 82 و 83 پرده برداشت به طوریکه این هزینه کلان ، فاقد مصوبه شورای شهر بود.

در عین حال شریعتمداری 50 میلیارد تومان هزینه "فاقد" دیگر را مربوط به قبل از سال 82 عنوان کرده بود که در سیستم مالی شهرداری به صورت نقدی قابل پیگیری و کنترل نبود.

در این مدت اعضای شورای شهر تهران در تخلف بودن یا نبودن این هزینه ها با یکدیگر اختلاف نظر داشتند اما رقم "300 میلیارد تومان فاقد" در سال های 82 و 83 مورد تائید 15 عضو شورا بود.

برخی از اعضا این میزان هزینه را در مدت دو سال بدون مجوز و تصویب شورای شهر رقم بسیار بالایی می دانستند که می توانست با تفسیر خلاف نبودن به یک سنت در شهرداری تبدیل شود اما در مقابل برخی دیگر از اعضای شورای شهر این رقم را نیازمند بررسی بیشتر در شورا عنوان می کردند که در این صورت می توانست در بسیاری موارد این هزینه ها مصوبه شورا را به دست آورد و قانونی شود!!

در دو ماه اخیر که موضوع 300 میلیارد هزینه "فاقد" واکنش اعضای شورای شهر و حتی مجلسیان را بر انگیخت ، دولت هیچ واکنشی نسبت به این هزینه ها نداشت و گویا سیاست سکوت را در پیش گرفته بود به طوریکه حتی مسعود زریبافان دبیر هیات دولت و همچنبن عضو هیات رئیسه شورای شهر در این رابطه هیچ عکس العملی نشان نداد.

اما سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور که در زمان احمدی نژاد در شهرداری تهران سمت حساس معاونت اداری- مالی شهرداری را بر عهده داشت با توجه به شایعات اخیر درباره 300 میلیارد هزینه فاقد و همچنین هزینه های مربوط به جشن پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری مجبور به واکنش و شکستن این سکوت مبهم شد ولی این واکنش نه تنها موضوع را روشن و شفاف نکرد بلکه بر تناقضات افزود.

سعیدلو در دفاع از هزینه های فاقد شهرداری به موارد هزینه ها به طور جداگانه اشاره کرده بود که اگر کمی به مصاحبه خود دقت و موارد اعلام شده را جمع و تفریق ساده ای کند، 300 میلیارد هزینه فاقد عنوان شده را پشت سر می گذارد و به 450 میلیارد هزینه فاقد طبق گفته های خود می رسد که تناقض ها را به شدت افزایش می دهد.

او در گفت و گوی روز سه شنبه هفته گذشته خود با ایرنا حدود نیمی از 300 میلیارد تومان یعنی 140 میلیارد آن را مربوط به قبل از سال 82 عنوان کرد و این در حالی است که اگر به فرض هم این مطلب را درست بدانیم( طبق صحبت های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تنها 50 میلیارد تومان غیر از 300 میلیارد مربوط به سالهای قبل از 82 است) از 300 میلیارد عنوان شده ،160 میلیارد باقی می ماند اما معاون رئیس جمهور در ادامه گفت و گوی خود در ریز هزینه های فاقد شهرداری در آن سالها به دو هزینه 100 و 110 میلیارد تومانی اشاره می کند که این 210 میلیارد جدید تمام گفته های معاون سابق شهرداری را نقض می کند. این دو رقم به گفته سعید لو در پروژه‌هاي مشاركتي و معاملات تهاتري املاك در مناطق شهرداري و همچنین وجوه پرداختي به پيمانكاران مختلف شهرداري تهران در تمام مناطق و حوزه معاونت فني و عمران بابت پروژه‌هاي عمراني و پيمانكاري به صورت فاقد است.

این موضوع به این جا ختم نمی شود چراکه سعید لو از هزینه های فاقد دیگری که بدون مجوز شورا در سال های 82 و 83 هزینه شده نیز پرده بر می دارد.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، در سال های 82 و 83 ، 40 میلیارد برای خرید املاك واقع در طرحهاي عمراني شهرداري تهران هزینه شده، ‪۲۸ ميليارد تومان مربوط به ساختماني در خيابان ميرداماد كه به شهرداري تعلق دارد و موصوف به پروژه لعل است معامله شده،قريب به ‪ ۱۹ميليارد تومان هم مربوط به مواردي است كه جزء اعتبارات شهرداري تهران در سال مورد نظر نبود و با توجه به تصرف املاك مردم توسط شهرداري در سالهاي قبل براي انجام طرحهاي عمراني، صاحبان املاك براي اخذ مطالبات خود به مراجع قضايي شكايت كردند و طبق حكم مرجع قضايي اين مبالغ در اين سالها از حساب شهرداري برداشت شده و۲۰ميليارد تومان نیز در این سالها فراتر از بودجه مصوب اتوبوسرانی در شورای شهر برای رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی هزینه شده است.

با تمام این توضیحات که توسط معاون شهردار سابق و معاون رئیس جمهور فعلی صورت گرفته کل مبالغ "فاقد" در زمان احمدی نژاد 317 میلیارد تومان و زمان قبل از احمدی نژاد 140 میلیارد تومان می شود اما این نکته نباید فراموش شود که تمام این سخنان پر از تناقض است چراکه منبع آگاهی در شورای شهر از مسکوت بودن پروژه لعل خبر می دهد و بقیه موارد اعلام شده را ابهام آمیز می داند.

معاون اداری – مالی سابق شهرداری در حالی به دولت نمره بیست می دهد که در جمع کردن اعداد مربوط به هزینه های فاقد شهرداری در سال های 82 و 83 ناتوان است.

اما حال با توجه موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری با 60 رای مجلسیان در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شده، شاید تنها راه بر طرف شدن تمام سوالات و ابهام های مردم ،شفاف سازی این مسائل توسط نمایندگان ملت باشد.

۱۳۸۵ مرداد ۱۶, دوشنبه

مسابقات قایق اژدها


سر گاوی شکل، یال اسب، بدن اژدها ، چنگال عقاب و دمی شبیه ماهی تشکیل دهنده نماد مسابقات قایقرانی دراگون بوت است. مسابقاتی که دیروز با حضور قالیباف در دریاچه ورزشگاه آزادی در قسمت بانوان آغاز شد ولی با حادثه همراه بود.

دنیا مالی به دلیل اینکه هم رئیس فدراسیون قایقرانی هست و هم معاون فنی و عمرانی شهردار، پارتی بازی کرده بود و قالیباف را به این مراسم آورد.

مسابقه با شلیک طپانچه توسط شهردار شروع شد و تیم تهران و توابع تهران از خط پایان به عنوان نفرات اول و دوم عبور کردند ولی وقتی تیم لرستان می خواست از خط پایان به عنوان تیم سوم بگذره قایقشان چپ شد.

سریع قایق غریق نجات به سمتشون رفت و یکسری غریق نجات دیگه هم از کنار دریاچه توی آب پریدند. کمی پیدا کردن و جمع و جور کردن یک تیم 22 نفره مشکل بود. قالیباف هم دیگه رفته بود ولی گفتش نتیجه را به اطلاعش برسونند.

خلاصه اینکه وقتی با قایق موتوری همشون را کنار دریاچه آوردند، اعضای تیم یا داشتند گریه می کردند و یا به شدت ترسیده بودند چون اینطوری که می گفتند بعضی هاشون شنا بلد نبودند.

خوشبختانه اتفاق بدی رخ نداد ولی خارج از این مباحث قایقرانی واقعا ورزش جذابیه!!تمام دخترایی که اونجا بودند از سر و روشون انرژی می بارید!!!

۱۳۸۵ مرداد ۱۵, یکشنبه

مدیران رویا پرداز

به راحتی خوردن یک لیوان آب می گفت:" میدان ونک 9 متر به زیر زمین می رود .در زیر زمین هم محل عبور پیاده ها را با شش دهلیز تعبیه می کنیم که با پله برقی به زیر زمین هدایت شوند. تازه در ادامه می خواهیم یک پارکینگ طبقاتی 10 طبقه هم در اونجا احداث کنیم و ساخت آبنما اما روی زمین هم در طرحمون دیده شده!!!"

خبرنگار می پرسه که آقای دکتر از کی این طرح اجرایی می شه؟مدت زمان بهره برداری از پروژه تا چه زمانیه و هزینه اون چقدره؟

دکتر مثل دکترایی که می خواهند وارد اتاق عمل بشوند و جراحی دارند جواب می ده که پروژه شش ماهه هست!!!!آخر سال کلنگش می خوره و 3 میلیارد هم هزینه داره!!

خبرنگار: "آقای دکتر مگه شش ماهه میشه ؟ قبلا هم این طرح ابتکاری!!در رابطه با ولیعصر مطرح بود چرا اجرا نشد؟"

دکتر راحت تر از قبل میگه:" چرا که نشه ؟طرح داریم ،پس می تونیم شش ماهه اجراش کنیم. گذشته ها هم مال گذشته ها بود و مربوط به ما نمی شد."

این گفته ها، دیروز تو نشست خبری ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی با خبرنگارا بیان شد. نشستی که خیلی بی نظم و شلوغ بود و خبرنگارایی!!که تو عمرت ندیده بودی اونجا ساکت نشسته بودند و به این صحبت های فرامنطقی!!ملاصالحی به مانند یک واکمن گوش می کردند.(شرمنده اینجوری صحبت می کنم ولی متاسفانه جو اینگونه بود.البته همه اینجوری نبودندا)

فقط شعار، شعار و شعار!!!انگار توی این شهر زندگی نمیکنند. من که مثل روزشمار پروژه های شهرداری روزشماری می کنم این طرح اجرایی بشه!

دیروز ملاصالحی کلی طرح جامع را برامون رو کرد. طرح جامع نورپردازی، طرح جامع تبلیغات، طرح جامع ساماندهی میادین، طرح جامع ساماندهی پل های مکانیزه و غیر مکانیزه و.....

شهروندان خوب تهرانی !!
با این طرح های جامع ،تا چند ماه آینده باید منتظر تحول عظیمی در سیمای شهر باشید!! پس منتظر بمانید.