۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۰, دوشنبه

مردان سیاسی و.........

واقعا می تونید حدس بزنید این همه آدم سیاسی با گرایش های مختلف در کجا کنار هم قرار گرفته اند؟
گویا چهارشنبه شب(5 اردیبهشت)عروسی آقای دبیر بود.
من هیچ حرف و تحلیلی برای گفتن ندارم و فقط خودتون تحلیل کنید.
منتظر آغاز بکار شورای دور سوم هستم تا ببینم چه افرادی از شعار به عمل می رسند؟




بقیه عکس ها

۱۳۸۶ اردیبهشت ۹, یکشنبه

روز شورا ها و ویژه نامه ها

امروز روز شوراها بود.
گویا تکاپوی زیادی برای درآوردن ویژه نامه مخصوص این روز بین رسانه ها انجام شد.
من هم در سه رسانه مکتوب مطلب داشتم.
روزنامه سرمایه: شوراها یک گام به عقب (البته به دلیل خراب بودن سایت سرمایه لینکش را پیدا نکردم)
روزنامه کارگزاران: شورا های جهان
روزنامه اعتماد ملی: حاکمیت حکومت های محلی بر گستره دنیا
خوشحالم که در ویژه نامه کارگزاران در ابتکاری جالب از خیلی از خبرنگاران حوزه شهری یادداشت و گزارش کار شده است.
ثمانه قدرخان، شیده لالمی، فهیمه خضر حیدری، مریم خورسند،سهیلا فلاحی و... حضور داشتند و شاید یادداشت آقای کرباسچی و نامه او به چمران نقطه عطف این ویژه نامه باشد.
البته ویژه نامه اعتماد ملی هم خوب بود اما تعداد صفحاتش از کارگزاران کمتر بود و می دونم فهیمه عزیز مطالب را در فرصت اندکی جمع آوری کرده بود.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

شهر پادگان نظامی شده

از سر میرداماد پیاده تا ونک اومدم.
در مسیر، تو گوشم زمزمه کرد: «بالاتر پلیسه؟«
متوجه نشدم
با دقت بیشتر گوش کردم
مثل اینکه خطایی کرده باشه پرسید: بالا پلیس ایستاده
دوزاری افتاد . گویا قرار بود دو دختری که از جلوی من رد می شدند باعث بی امنیتی در شهر شوند!!! جواب دادم :نه پلیس نیست.
میدان های شهر و مراکز خرید خلوت تر از همیشه هستند .
حتی بعضی از دوستای خبرنگارم می گویند می ترسند در مراکز پر تردد حضور پیدا کنند چون سلیقه ای می برند!!!
شهر تبدیل به پادگان نظامی شده
به جای امنیت ،مردم احساس ترس می کنند
حالا ظاهر شهر را به سلیقه خودتان درست کردید چه کسی می تونه باطن و درون پوسیده اش را درست کنه؟
طرح مبارزه با بد حجابی و یا همون امنیت اجتماعی داره به بیراهه میرود. اینقدر تو این چند روز موارد مسخره دیدم که باهاشون برخورد شده که داره مغزم سوت میکشه.
یکی از همکارها در مسیرش چند تا مسافر سوار ماشینش می کنه که سه تا آقا و یک خانم بوده. حجاب خانم با طرح امنیت سازگار نبوده و باعث بی امنیتی میشده اما آخر سر باید ماشین همکار ما به پارکینگ میرفته !
ماموره میگفته :قیافت به مسافر کش ها نمی خوره
همکار ما هم جواب داده ، مسافر کش نیستم فقط تو مسیرم برای اینکه خالی نروم مسافر سوار کردم
هرچی همکار ما میگفته این خانم مسافر بوده و از بقیه که تو ماشین هستند بپرسید تو کت مامور وظیفه شناس!! نمی رفته.
به یکی از بچه های خبرنگار هم فقط به خاطر اینکه عینک آفتابی اش را روی سرش گذاشته بود حسابی تذکر دادند.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۴, سه‌شنبه

اتهام 330 میلیارد تومانی در مقابل تخلف 350 میلیاردی

خیلی مسخره هست.330 میلیارد در مقابل 350 میلیارد تومان!!
دیروز روزنامه ایران در حرکتی به نظر من هدفمند خبری را منتشر کرد و رقم تخلفی را در شهرداری نوشت که حداقل در رقم تخلف، مطمئن هستم که یک دروغ به معنای واقعی رخ داده است.
اما چرا این عقیده را دارم؟
1- نزدیک آغاز به کار شورای دور سوم هستیم و انتخاب شهردار الویت اول این شورا خواهد بود.دولت هم به خاطر در اقلیت بودن در شورای سوم باید دست به روش های خراب کردن آدم ها بزند

2- فردی از شورای شهر که این خبر را به روزنامه ایران داده البته نامش ذکر نشده و من هم نامش را نمی گویم ولی نحوه حرف زدن و انتشار خبر آن، تنها به یکی از اعضای شورا می خورد . ما خبرنگاران در دوسال اخیر به خاطر شناختی که از دروغ های این فرد داشتیم سعی می کردیم خبرهایش را در حاشیه قرار دهیم یا کار نکنیم.این فرد چند ماه پیش هم هزینه پیاده رو سازی خیابان ولیعصر را 100 میلیارد تومان گفته بود در حالیکه 15 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده بود.من هم در یک مصاحبه با او وقتی درباره منوریل ازش پرسیدم من را به کشورهای خارجی ارجاع داد و گفت :مثلا در مالزی 250 کیلومتر خط منوریل وجود دارد که بعدا در جیتجویی که من انجام دادم دیدم در مالزی تنها 6 کیلومتر منوریل وجود دارد.


3- من هیچ تعلق خاطری به شهردار بودن و یا شهردار ماندن قالیباف ندارم و فکر می کنم در برخی موارد تخلفاتی در شهرداری هم انجام شده و در برخی موارد هم انتقاد اساسی به قالیباف وارد هست اما این اتهام در این شرایط به نظر من خیلی زشت است.

4- این اتهام امروز در روزنامه ایران ادامه پیدا کرد و دو نفر از اعضای شورای شهر که در طول چهار سال فعالیت موثری برای مردم انجام ندادند حالا قلبشان در برابر تخلفات به درد آمده و خواستار افشاگری شده اند .این دو نفر فقط تا چهار روز دیگر عضو شورای شهر هستند و مردم جواب کارهای نکرده برای شهر را به آنها دادند و انتخابشان نکردند.


5- با هرکسی درباره خبر تخلف 330 میلیارد تومانی در شهرداری صحبت می کردم می گفتند این رقم در برابر رقم 350 میلیارد تومان هزینه های فاقد مجوز شورای شهر است که در زمان شهردار سابق رخ داده است!!!

6- چه سیاست کثیفی!!!!!!!!!!!!

۱۳۸۶ فروردین ۲۶, یکشنبه

بازهم شوراها

خیلی دلم برای نوشتن در اینجا لک زده بود ولی فرصتش نشد.
هفته پیش چون دیدم تازه تعطیلات تمام شده بود تصمیم گرفتم در اتاق گفت و گو «مهدی چمران» را دعوت کنم و همچنین با دعوت از خبرنگاران سایر رسانه ها یک جو خبری برای موضوع اصلاح قانون شوراها ایجاد کنم.
نمی توانم بگویم موفق بودم یا نه ولی من دلم می خواست در اندازه خودم وظیفه ام را انجام دهم گرچه اعتقاد دارم ما خبرنگاران در این موضوع خیلی فریاد زدیم اما نتیجه لازم گرفته نشد.
اصلاح قانون شوراها برای ما تبدیل به سریال شده است. تصور کنید !پارسال این موقع ها موضوع اصلاح قانون شوراها مطرح شد ، جنجال شد، در مجلس تاثیر گذاشت اما در نهایت تصویب شد و شورای نگهبان اسفند ماه آن را بررسی کرد و به مواردی که قبلا مثلا در سال 1382 در اصلاحییه دیگه ای خودش تائید کرده بود ایراد گرفت!!! و دوباره الان در مجلس برای برطرف کردن ایرادات قبلی است.

دیروز دوستی به من اعتراض می کرد که چرا تو که تلاش کردی و چمران را دعوت کردی باز موضوع تکراری قانون شوراها را مورد بحث قرار دادی ؟ از من می پرسید که این موضوع چه به درد مردم می خورد؟ می گفت باید درباره برنامه های شورای سوم ازش سوال می کردم. بهش گفتم تا ابزار نداشته باشی نمی تونی حتی برنامه ای برای شورای سوم داشته باشی و همه حرف ها تبدیل به شعار می شود.
خانم دکتر ابتکار هم بعد از انعکاس این خبر در وبلاگش با عنوان شوراها زیر تیغ به این موضوع پرداخته.

در ضمن جالبه که تو هفته پیش گفتند که قراره انتخابات شوراهای دوره چهارم شوراها با انتخابات ریاست جمهوری برگزار بشه و شورای دور سوم که هنوز کارش را شروع نکرده دوساله شود.
دولتیان هرجا کم می آورند از شوراها مایه می گذارند!!!!!

بهترین جای دنیا برای زندگی


هفته پیش وقتی قالیباف رفته بود زوریخ سوئیس تو سایت City Mayors خوندم که یک موسسه تحقیقاتی ،شهر زوریخ را برای چندمین سال پی در پی در سال 2007 به عنوان برترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی انتخاب کرده . جالب اینجاست که تهران در این رده بندی گویا در رده 177 قرار دارد.
یک گزارش در این زمینه در روزنامه تهران امروز نوشتم (بیشتر ترجمه هست)اگر موضوع براتون جالب هست بخوانید.