۱۳۸۴ شهریور ۴, جمعه

اطلاع رساني شورايي

كلي درباره انتخاب شهردار بحث كرديم.آخر سر گفتم حالا چه كسي شهردار ميشه؟چند ثانيه مكث كرد و بعد از من قول گرفت جايي عنوان نكنم و من هم قول دادم.
يك نفري را كه خوب ميشناختم اسم برد.
از اونور خط متوجه تعجب من شد و گفت:توي اين يكسال و نيم باقي مونده خوب سوژه پيدا كرديد!!و باز تاكيد كرد جايي عنوان نشه!!

توي اين دو ماه اخير كه بحث هاي مربوط به انتخاب شهردار بالا گرفته ،جو بسته خبري هم بوجود اومده
فكر كنم دستوره كه نبايد هيچ مطلبي از مذاكرات و جلسات محرمانه اعضاي شورا به بيرون درز پيدا كنه!!اما بعضي از خبرنگارها به دليل ارتباط خوبي كه با اعضا دارند كدهايي دريافت مي كنند اما اين جريان اطلاع رساني اصلا مطلوب نيست.

هفته پيش يك خبر در ايسنا كار شد كه در كار رسانه اي شاهكار!!!!!!بود .(لينك خبر را به دليل خراب بودن آرشيو ايسنا پيدا نكردم)

اين خبر درباره انتخاب شهردار بود و سه تا مصاحبه با اعضاي شورا داشت اما در هيچكدام از مصاحبه ها اسمي ذكر نشده بود و تنها عنوان شده بود كه" يك عضو شوراي شهر تهران گفت:..........".و در ادامه"يك عضو ديگر شوراي شهر تهران معتقد است:..........."و.....

بقيه خبرگزاري ها و روزنامه ها هم در اين موضوع وضعي به همين شكل دارند و در خبرها شون مطرح ميشه كه مثلا يك عضو شوراي شهر تهران كه نخواست نامش ذكر شود فلان مطلب را عنوان كرد.

يا مصاحبه ها را با نام منتشر مي كنند ولي مطلب خاصي ندارد مثل خبر امروز خبرگزاري مهر كه با حمزه شكيب مصاحبه گرفته شده! به اين قسمت توجه كنيد:"به دنبال اصرار فراوان مبنی بر تعیین تکلیف قالبیاف برای ماندن در بین گزینه ها یا حذف شدن نام وی ، عضو شورای شهر پاسخ داد : در جلسه تصمیم گرفته شد که هیچ کدام از اعضای شورای شهر از شخص خاصی نام نبرند و اطلاع رسانی را به رییس شورای شهر واگذار کنند ."

اين يعني همان حرفي كه در پست قبلي بهش اشاره كردم.بيادي در جلسه قبلي زيادي اطلاعات داده و باعث ناراحتي رئيس شده بنابراين از اين پس چمران با خبرنگاران طرفه!!

اين هم از وضع مملكت ما كه براي انتخاب شهردارش هم اينقدر پنهان كاري ميشه!!خوبه موضوع چيز ديگه اي نيست!