۱۳۸۶ مرداد ۸, دوشنبه

تهدید می کنی؟

دکتر حسن زیاری دکترای حمل و نقل و ترافیک را دارد و استاد دانشگاه علم و صنعت هست. او در ماه های نه چندان دورسابقه عضویت در شورای دور دوم را داشته اما در دور سوم که در لیست رایحه خوش خدمت بود، مردم بهش اعتماد کافی نکردند وانتخاب نشد ولی جزو اعضای علی البدل شورای سوم هست.

زیاری که از دوستان احمدی نژاد در دانشگاه و شورا بود و هست ،مدتیه که مدیرعامل راه آهن شده.(خوب مسلما وقتی مردم بهت اعتماد نمی کنند دلیل نداره که رئیس جمهور هم بهت اعتماد نکنه!!)

من از زیاری خاطره خوشی ندارم . یاد روزی می افتم که از طرف شهرداری پروژه ای ترافیکی مطرح شده بود و من برای اینکه نظر زیاری را به عنوان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بدونم بهش زنگ زدم و مصاحبه ای انتقادی گرفتم اما آقا شاکی شدند که چرا ابتدا خبر را کار کردم و بعد نظر ایشون را!!
می گفت باید حرف هاش را تیتر بزرگ می کردم و بنابراین دیگه با من مصاحبه نمی کنه!!
بهش گفتم که می دونم چطور خبر بنویسم . خیلی ساده است. اول باید خبر اعلام بشود بعد اگر انتقادی وجود دارد بیان شود. مخصوصا خبر و پروژه جدیدی که مردم هیچ سابقه ذهنی از آن ندارند .نمیشه که اول انتقاد را آورد بعد خبر(موضوع درباره گرفتن عوارض از خودروهایی که می خواهند به محدوده طرح بیایند بود) ولی اون مرتب حرف خودش را می زد.
اون روزها داشتم روی یک کتاب درباره شورای دوم کار می کردم و یک جلسه مصاحبه هم با زیاری گرفته بودم اما با این حرفش خیلی عصبانی ام کرد.داشتم فکر می کردم چطور یک آدم با این تفکرات به جایگاه شورا رسیده و می خواهد مثلا مشکلات مردم را حل کند. بهش نامه نوشتم و گفتم می خواهید مصاحبه کنید، می خواهید مصاحبه نکنید .تصمیم با شماست .ولی من چهار سال خبرنگار شورای دوم بودم و می توانم درباره عملکرد شما مطلب بنویسم. گفتم این فرجه ای برای شما بود که من یکطرفه مطلب ننویسم و شما بتوانید از طرح های ترافیکی شورا دفاع کنید. بعد هم روی عقیده ام درباره اون مصاحبه پافشاری کردم و نامه تمام!!
من را یک باربعد از اون نامه دید و گفت: تهدید می کنی؟
روز آخر شورای دوم ازش پرسیدم که بعد از شورا کجا مشغول می شوید؟ گفت:من استاد دانشگاه بودم همانجا می مانم!!!
راستی یکی از خبرنگاران شورای شهر که طرفدارش بود را برده تو روابط عمومی راه آهن!!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

مملکت شده پر بی سواد!یارو نمی دونه چه جوری باید خبر بنویسن دربارش اظهار نظر هم می کنه.دیگه خبر رو آدم می تونه بدون روزنامه نگاری خوندن هم بفهمه سرش چیه تهش چیه.ناسلامتی اینا هر روز باید روزنامه بخونن که!

ناشناس گفت...

متاسفم فقط همین

ناشناس گفت...

سلام
امروز در شرق مصاحبه آقای افروزمنش با طلايی رو خوندم. سوالم اينه که آيا واقعا در شورا اون اکثريت ۸ نفره حاکمه و هر کاری که بخواد انجام می‌ده؟
اگر اينطوره، بد نيست درباره‌اش بنويسيد. ما حق داريم دقيق‌تر اين چيزها رو بدونيم تا توی رای دادن خودمون بتونيم آگاهانه‌تر تصميم بگيريم. پس شما لطفا بنويسيد!