۱۳۸۶ شهریور ۲۹, پنجشنبه

دیوار جنسیتی در سلف گالری

دانشکده خبر یک سلف گالری دارد که در عین سلف بودن ، عکس های خبری دانشجویان رشته عکاسی خبر دانشکده دور تا دور آن را هم پوشانده و هر چند وقت یکبار تغییر پیدا می کند.
این سلف گالری چند ماه پیش با حضور رئیس خبرگزاری و چند تا از نماینده های مجلس افتتاح شد.
اما .........
الان دو هفته ای است که رئیس جدید دانشکده خبر که گویا معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) بوده معارفه شده است و در نخستین اقدام علمی!! خود در سلف گالری دانشکده دیواری (پارتیشن) جنسیتی کشیده است . یعنی خانم ها اینور ، آقایون اونور!!
اقدامی که در این چهار سالی که در دانشکده بودم بی سابقه است . الان گالری سلف دیگر کاربردی ندارد و به نظر من توهین به دانشجویانی هست که در عین دانشجو بودن خبرنگار هم هستند.

بچه ها به شوخی می گفتند با توجه به اینکه دانشکده خبر دو ساختمان قرینه به هم پیوسته است و دو تا در هم دارد ، در آینده نزدیک یکی از درهای ورودی مخصوص خانم ها می شود و دیگری به آقایون اختصاص می یابد!!!
البته یه ظریفی هم می گفت: یعنی چی توی این همه سال سلف خانم ها و آقایون دانشکده خبر یکی بوده؟!!
یه ظریف دیگه هم می گفت: بی عدالتی شده!! یعنی چی تلویزیون و بوفه در قسمت آقایون باشه؟
اما این اقدام بازخوردهایی داشته:

سایت خبرکده که سایت خود دانشکده هست ، نوشته : اتاق خبر و سلف گالری در برزخ
روزنامه سرمایه : ديوار جنسيتي در دانشكده خبر
روزنامه اعتماد: برج ميلاد زنانه
توضیح من برای خبر سایت فردا:
سایت فردا با عنوان پیگیری یک ماجرا مطالبی را در دفاع از این اقدام مطرح کرده که به نظرم منصفانه نیست. این سایت از تشکیل اتاق فکر دانشکده ،خبر داده ولی اتاق فکر دیگه چیه؟ یک چهارم اتاق خبر را با دیوار جدا کرده اند اسمش را گذاشته اند اتاق فکر!!!
فردا نوشته:«گفتنی است رئیس جدید دانشکده خبر در مدت کوتاه حضور خود توانسته است مشکل خوابگاه خواهران این دانشکده را رفع نماید و همچنین با تشکیل اتاق فکر دانشکده محلی سالم و کارآمد برای تبادل نظر میان دانشجویان فراهم آورد
می خواستم بپرسم هنوز دانشگاه ها باز نشده چطور و با کدوم دانشجواتاق فکر دانشکده این کارکرد را پیدا کرده؟ (لطفا ورودی های جدید مصداق آورده نشود چون آنها مشغول امتحان ها بودند) درباره خوابگاه هم بهتره خود دانشجویان شهرستانی اظهار نظر کنند ولی قطعا اتفاق ویژه ای نیافتاده.
در ضمن سلف دانشکده آنقدر کوچک هست که قطعا با توجه به اینکه فضای بیشتری به آقایون اختصاص داده شده با شروع ترم ما خانم ها دچار مشکل می شویم.
با تمام احترام از خبرنگار سایت فردا دعوت می کنم در هفته آینده و با حضور دانشجویان در دانشکده حتما یک روز به دانشکده سر بزنند و از سلف گالری و اتاق فکر بازدید کنند و در آن صورت پیگیری خبرشون دقیق تر می شود!!
عکس زیر هم مراسم معارفه را نشون می ده که تو همین سلف گالری بدبخت برگزار شده!!!