۱۳۸۳ اسفند ۲۴, دوشنبه

تجمع خبرنگاران دانشکده خبر مقابل نهاد ریاست جمهوری

دیشب وقتی داشتم میرفتم خونه یکی از بچه های دانشکده خبر زنگ زد و گفت که میخواند دانشکده را منحل کنند و فردا ساعت نه ونیم جلوی در دانشگاه تجمع هست و از من خواست حتما بیام و به بچه های دیگه هم اطلاع بدم.وقتی اومدم خونه و وبلاگ ندا و پرستو را دیدم فهمیدم که ماجرا جدیه.
ساعت حدود 10 دانشگاه بودم اما هنوز جمعیتی جمع نشده بود! ولی ساعت حدود 11 که مراسم شروع شد تقریبا 150 نفری میشدیم.همه داخل دانشگاه بودیم،اول یکی از بچه ها اومد و کاملا تفهیم کرد که ماجرا از چه قراره بعد رئیس دانشکده صحبت کرد و بعد خانم رفعتی معاون دانشکده!قرار شد که جلوی در دانشگاه جمع بشیم و بیانیه تهیه شده خونده و امضا بشه و بعد چند نفر از بچه ها به نمایندگی از دانشجو های دیگه بطرف محل نهاد ریاست جمهوری و جلسه شورایعالی اداری که ساعت 2 قرار بود برای این موضوع انجام بشه بریم!
از خیلی از رسانه ها برای پوشش خبری اومده بودند که البته جای تعجب نداشت(ناسلامتی دانشکده خبره)!
اما چند تا نکته منفی وجود داشت که یکی این بود که قرار شد تنها بچه هایی که دانشجوی داشکده هستند و کارت خبرنگاری دارند به طرف نهاد ریاست جمهوری برند(که تصمیم درستی بود)ولی این با اعتراض بچه های دیگه مواجه شد که باعث درگیری فیزیکی شد که دوربین واحد مرکزی خبر از تموم این صحنه ها فیلم گرفت!که امیدوارم پخشش نکنند اما بالاخره 15 نفر از بچه ها آماده شدند که به طرف میدون پاستور برند که من هم در بینشون بودم.
وقتی رسیدیم مطمئن بودیم که راهمون نمیدند ولی تلاشمون را کردیم ولی چون هماهنگ نشده بود نتونستیم بریم داخل!خلاصه اینکه همونجا به تحصنمون ادامه دادیم و مطمئن بودیم که با دوربین هایی که اونجا هست حتما کسی برای صحبت کردن می آید که اومد!اما قبل از اون بطور کاملا اتفاقی رمضانزاده (سخنگوی دولت)که گفته میشه سالی یکبار هم از اونجا پیاده نمیگذره از اونجا رد شد و ماهم وقتی دیدیمش به طرفش رفتیم و باهاش صحبت کردیم و اون قول داد که رسیدگی کنه!
اما مرتب با تذکرهای حراست خیابون پاستور مواجه شدیم و فردی که از طرف نهاد اومده بود از ما خواست محل را ترک کنیم که در آخر قرار شد 3 نفر از بچه ها بمونند و بقه بطرف دانشکده برند که من ترجیح دادم بیام خونه و وقتی رسیدم دیدم که ایسنا خبر داده که جلسه بدون نتیجه تموم شده و قراره در جلسه بعد با ارائه راهکار به این موضوع رسیدگی بشه!!

خبر تجمع امروز 1
4 3 2

هیچ نظری موجود نیست: