۱۳۸۵ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

تكذيب قاليباف ، تائيد روابط عمومي

صبح كله سحر يه شوخي كوچيك با روابط عمومي شهرداري كردم، فكر نمي كردم تا آخر روزم خبر روز شهرداري، روابط عمومي باشه!!

سه ساله كه شوراي شهر سه شنبه ها جلسه علني داره و تو مديريت قبلي سابقه نداشت كه برنامه هاي شهرداري با جلسه شورا تداخل داشته باشه اما از وقتي قاليباف اومده اين تداخل برنامه ها خيلي تكرار شده!

به نظر من اين يك بي تدبيري هست كه از طرف مسئولان روابط عمومي شهرداري دنبال ميشه !چون در نهايت انعكاس خبري شهرداري در حاشيه قرار مي گيره!

امروز كله سحر شهرداري يه برنامه داشت و ساعت 9 هم كه جلسه شورا شروع مي شد ،يه همايش ديگه از طرف شهرداري برگزار مي شد.

ساعت يك ربع به نه برنامه اول شهرداري كه درباره گراميداشت صدو سي و هفتمين روز آغاز به كار 137بود تموم شد. خبرنگارها دور مدير روابط عمومي شهرداري جمع شده بودند كه مدير روابط عمومي گفت كه ساعت 9 همايش جذب سرمايه گذاري و مشاركت مردمي با حضور دكتر قاليباف برگزار ميشه! من هم در ادامه گفتم كه ساعت 9 جلسه شورا هم برگزار مي شه! مدير روابط عمومي جواب داد كه شيطنت نكنم!!

رفتم شورا ، خبر صبح را نوشتم و فكس كردم ، يكي از دوستان و همكارام قرار بود كه برنامه بعدي شهرداري را پوشش خبري بدهد و من با خيال راحت خبرهاي شورا را بنويسم. وقتي داشتم خبر شهرداري را فكس مي كردم، يكي از خبرنگارها يه خبري را داد كه تا الان بازخوردهاش را مي بينم.

يكشنبه شورا جلسه مثلا علني و بدون حضور مستمع را داشت ولي آقاي چمران اعلام كردند كه خبرنگارها نيايند چون جلسه خبر نداره ولي اي دل غافل همه خبرها تو شورا بود. در ضمن قرار بود كه قاليباف همون روز از نمايشگاه كتاب بازديد داشته باشه كه يك ساعت و نيم خبرنگارهاي شهري را قال گذاشت و نيومد.

اما اين پازل ها وقتي كنار هم چيده ميشه خيلي چيزها هم روشن ميشه! تو جلسه يكشنبه طرح دو فوريتي تحقيق و تفحص شورا از روابط عمومي شهرداري مطرح ميشه و قاليباف تو اين جلسه هم بوده و بحث ها آنقدر داغ و طولاني شد كه قاليباف به نمايشگاه نرسيد.

اين طرح تصويب شد و بايد در 15 روز شورا گزارش تحقيق و تفحص را ارائه كنه اما چند نكته جالب!!

وقتي من از اين مصوبه خبردار شدم ، سريع به دوستم زنگ زدم كه حتما از قاليباف در اين باره سوال كن!!

دوست جونم هم اين سوال را پرسيده ولي باز هم اي دل غافل، شهردار تكذيب كرد !!! قاليباف مي گفت كه من تو جلسه يكشنبه شورا بودم ولي اين موضوع مطرح نشد!!! اصلا طرح دو فوريتي مطرح نشد!! جل الخالق كه چها ساعت بعد از اين تكذيبيه، روابط عمومي شهرداري اطلاعيه اي را صادر كرد كه بر اساس مصوبه روز يكشنبه شورا براي تحقيق از روابط عمومي شهرداري، اين واحد آمادگي كامل براي تحقيق را دارد!!!!

من ماجراي اين پنهان كاري ها را نمي فهمم. بعد از جلسه شورا پيش چمران رفتم ولي چمران تكذيب نكرد و اتفاقا درباره طرح يكسري توضيح كلي داد!!!

راستي اون منبع آگاه حتي حرفهايي كه قاليباف تو جلسه يكشنبه را زده بود ،هم گفت.
گويا قاليباف گفته كه قبل از عيد قرار بوده حكمت مدير كل روابط عمومي شهرداري را عوض كنه ولي بعضي اتفاق ها باعث منصرف شدنش شده و الان هم حسابي از حكمت حمايت ميكنه!!

اين طرح دو فوريتي ، اول توسط مخالفهاي شهردار مطرح ميشه ولي موافق هاي شهردار با اصرار به تحقيق و تفحص سه ساله زير طرح را امضا مي كنند. حالا هم قراره تحقيق شورا سه ساله باشه !! خوب ميدونيد مفهوم اين يعني چي!!؟

در ضمن آقاي قاليباف باز هم حرف هاي خودتون را تكذيب مي كنيد؟