۱۳۸۶ بهمن ۸, دوشنبه

تک راًی های غایب

دیروز با وجود اینکه جلسه شورای شهر به مانند یکشنبه های گذشته پشت درهای بسته تشکیل شد اما حاشیه های داغ آن تا حدودی به بیرون درز پیدا کرد.

یکی از مهمترین طرح هایی که در جلسه دیروز تصویب شد مربوط به مدیریت اختصاص امکانات شهرداری به کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم بود.

این همان طرحی است که اصلاح طلبان در روزنامه اعتماد حسابی تبلیغش را کرده بودند. در جلسه دیروز گویا دو ویرایش از این طرح در دستور کار قرار می گیرد : یکی طرح مربوط به کمیسیون اصلی که کمیسیون فرهنگی بود و دیگری طرح مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه یا به قول آقای نجفی که در وبلاگش در این باره نوشته :«طرح خادم»!!

آقای نجفی در وبلاگش می نویسد که:«یکی از اعضا پيشنهاد دهندگان را به صرف اينكه طرحي در ارتباط با انتخابات ارائه كرده اند، به سياسي كاري و استفاده ابزاري و ... متهم ساخت.» که اسمی از آن عضو نیاورده اند ولی گویا آن عضو حمزه شکیب بود.

چند نکته جالب در این زمینه به نظر من وجود دارد :

آقای نجفی در وبلاگش به گونه ای القا کرده که با وجود اینکه یک فوریت طرح در 16 دی ماه تصویب شده بود اما هیات رئیسه(چمران) آن را دیر در دستور کار قرار داده بود. شاید مقصود این است که زمانی این طرح در دستور کار قرار گرفت که دو نفر از امضا کنندگان غایب بودند. در واقع این طرح توسط کمیسیون فرهنگی – اجتماعی تهیه شده بود اما جالب اینجاست که دو نفر از کمیسیون پنج نفره فرهنگی – اجتماعی در جلسه دیروز غایب بودند .آقای مسجد جامعی (با وجود احترامی که برایشان قائل هستم) اما فکر می کنم بیشترین غیبت ها را در جلسات شورای شهر دارند. ایشان بعد از اینکه چند هفته به دلیل سفر حج واجب در جلسات شورا حضور نداشتند اینبار به عتبات عالیات مشرف شده اند. آقای ساعی هم در سفر ترکیه هستند. خوب اگر این طرح برای امضا کنندگان مهم بود تقصیر گروه مقابل نیست که امضا کنندگان آن غایب هستند ضمن اینکه حبیب کاشانی هم از گروه مخالفان طرح اصلی به دلیل مسابقه پرسپولیس غیبت داشت و شیبانی هم جلسه را زودترترک کرده بود.

پس به نظر من اگر دو نفر امضا کننده می بودند طرح حتما رای می آورد.
در ضمن آقای نجفی گویا در شمارش دچار اشتباه شده اند و در وبلاگشان نوشته اند:«...... آن طرح را به رأي گذاردند و با 6 راي از 12 رأي حاضرين به تصويب رسيد. ( علت تصويب موضوع اين است كه در شرايط تساوي آراء هر طرف كه رأي رئيس شورا باشد پذيرفته مي شو!)»
کسانیکه به طرح خادم رای ندادند:
1- نجفی
2- ابتکار
3- دبیر
4- طلایی
5- آباد
بودند که می شود 5 رای مخالف نه 6 رای. گویا از آن طرف هم شیبانی جلسه را ترک کرده بود که اگر ترک نمی کرد می شد 7 رای ولی 6 رای شد.
به نظر من همین تک رای ها تعیین کننده یک طرح است. البته معتقدم که اگر این طرح به فرمانداری می رفت به آن اعتراض می خورد .
در نهایت فکر می کنم هر دو طرح چیزی را عوض نمی کند چه طرح کمیسیون فرهنگی تصویب می شد و چه طرحی که توسط خادم تصویب شد!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

من دقیقا نفهمیدم. یعنی طرح آقای نجفی رای نیاورد؟ و بعد طرح خادم با ۶ رای موافق و ۵ رای مخالف تصویب شد؟ یعنی آقای نجفی اشتباه نوشته که طرح خادم ۶ رای مخالف داشت؟ یعنی رای رئیس شورا به آن صورتی که آقای نجفی گفته تاثیر ندارد؟ خیلی مبهم نوشته‌اید. در واقع چون خودتان در جریان هستید، فکر کردید که واضح نوشته‌اید!
من فکر می‌کنم که وضع شورا خیلی افتضاح است. در واقع به نظر می‌رسد که اصلا تاثیر چندانی ندارند. غیبت‌های مکرر واقعا صحیح نیست. تعطیلی به خاطر اذان هم همینطور. تنها چیزی که ضربه می‌خورد حق مردم است!

ناشناس گفت...

راستی من چندین سوال دیگر هم توی ذهنم هست که جوابش رو از هیچ‌جا نمی‌تونم پیدا کنم. شاید شما بتونید بگید.
۱) برج میلاد که قرار بود دهه فجر افتتاح بشه نمیشه؟ آیا فقط قرار بود ساختمان بالای برج آماده بشه تا فجر یا قرار بود ساختمان پایینش هم آماده بشه؟
۲) ادامه بزرگراه کردستان به سمت شمال چی شد؟ تربیت بدنی موافقت کرد یا دارن تونل می‌زنن؟
۳) پل یادگار-چمران رو خودم خوندم که تا آخر مرداد افتتاح می‌شه (خبرش هنوز هم توی سایت همشهری هست). پس چرا هیچ کس وقتی گفتن آخر امسال افتتاح می‌شه هیچ چیزی نگفت؟ اصلا چرا روزشمار نداره؟
۴) پردیس سینمایی پارک ملت رو هم گفته بودن ۲۲ بهمن افتتاح می‌شه. باز خودندم که آخر سال. چرا هیچ خبرنگاری ننوشت و نپرسید؟
۵) ۹۰ سالن مدیریت بحران و ورزش بانوان که قرار بود تا آخر سال ۸۵ افتتاح بشه شد؟ اگر نه چندتاش شد؟
۶) ۵۰۰ زمین چمن که قرار بود افتتاح بشه تا آخر سال ۸۵ شد؟ اگر نه چندتاش شد؟
ببخشید که از شما می‌پرسم. ولی باور کنید از هیچ‌جای دیگری نمیشه پرسید.

ناشناس گفت...

سلام جالب بود هم مي خواهند به كاراشون برسند هم به هدفاشون

ناشناس گفت...

سلام جالب بود هم مي خواهند به كاراشون برسند هم به هدفاشون

ناشناس گفت...

آقای محسن می توانید به من ایمیل بزنید تا در آنجا به شما جواب بدهم.شاید همه این موارد را نتوانم در وبلاگم بنویسم.

ناشناس گفت...

سلام خانم خوانساری.
من با ای‌میل یاهوم به جی‌میلِ شما نامه‌ای فرستادم. امیدوارم توی اسپم‌هاتون نرفته باشه!