۱۳۸۶ بهمن ۱۴, یکشنبه

گاف رئیس فراکسیون زنان مجلس.سیمون دوبوار یا سیمون بولیوار

آمنه با من تماس گرفت که آیا در تهران خیابانی با نام سیمون دوبوارداریم؟ من هم گفتم آره ولی سیمون بولیوار منظورته دیگه؟ گفت : نه منظورم همون سیمون دوبوار نویسنده کتاب معروف جنس دوم است. گفتم: نه .خیلی بعید می دونم . اصلا با عقل جور درنمی آید.

پرسیدم : ماجرا از چه قراره؟
گفت: دبروز فاطمه آلیا رئیس فراکسیون زنان با ایسنا مصاحبه کرده و گفته که پیشنهاد می شود به جای خیابان سیمون دوبوار در غرب تهران که مروج فرهنگ فمنيستي مشخصي است نام شهدای زن گذاشته شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

گفتم:در غرب تهران ،خیابان و مجسمه ای وجود دارد که در زمان احمدی نژاد در شهرداری تهران از آن با حضور هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا بهره برداری شد که اسمش مبارز ونزوئلایی یعنی سیمون بولیوار است نه خانم فمینیستی با نام سیمون دوبوار!!!

به آمنه گفتم برای اینکه مطمئن شود به معصومه آباد رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تماس بگیرد که آباد خیابان سیمون بولیوار را تائید کرد.......


خود آمنه در وبلاگش در این باره نوشته است. ضمن اینکه باید به نماینده محترم شهروندان تهرانی در مجلس شورای اسلامی که هنوز شهر خودش را نمی شناسد گفت که گویا نام شهدای زن پیش از این بر روی خیابان ها گذاشته شده است. این حرف من، به استناد گزارش سایت بی بی سی در چند سال پیش است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

این خیابان سیمون بولیوار خونه ماست!!
میدان پونک ،‌انتهای اشرفی اصفهانی ، ‌بلوار سیمون بولیوار (همان خیابان حصارک سابق)

برای مشاهده عکس هایی از این خیابان در آلبوم عکس های من بگردید ... (اگر آدرس مستقیم را پیدا کردم همین جا می گذارم تا اون خانم نماینده هم بیاید و تابلویش را ببیند و یاد بگیرد!!)
http://picasaweb.google.com/FarshadPLUS

Unknown گفت...

خوب پیدا کردم، عکس تابلوی خیابان سیمون بولیوار :


http://picasaweb.google.com/farshadplus/850818Till20BiroonAsemoon/photo#5005042972692175858

عکاس: فرشاد پالیده
تاریخ:‌Nov 8 , 2006