۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

خبرگزاری پارسه با انتقاد آمد

بالاخره خبرگزاری پارسه که گفته می شود وابستگی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارد و قبلا هم درباره آن گفته بودم به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.
این خبرگزاری در زمانی که در حال گرفتن نیرو بود اولین هدف خبرگزاری را تخریب قالیباف نام می برد و قول حقوق های متفاوت از سایر رسانه ها را می داد.
یکی از گزارش های این خبرگزاری درباره شورای شهر را می خواندم و کمی خندیدم به خاطر این همه سطحی نگری!!
من قصد توهین به هیچ خبرنگاری را ندارم اما کاش وقتی انتقاد می کنیم کمی هم پشتوانه علمی و مستند را پشتوانه گزارش خود قرار دهیم.
تیتر گزارش:شوراي‌شهر تداوم جلسات غيرعلني؛ چرا؟ است. تیتر موضوع گزارش را مشخص می کند. موضوع خوبی هم هست.موضوعی است که خبرنگاران حوزه شهری پنج سال دنبال آن بودند ودرباره اش گزارش نوشته اند.اما این گزارش شخصی می شود و نوعی تسویه حساب شخصی با شورای شهر است.
چرا؟
چون مسئول رسانه های شورای شهر اعلام کرده به دلیل کمبود جا نمی تواند خبرنگار جدید از رسانه های جدید را بپذیرد و عذر این خبرنگار را خواسته است . او هم گویا گفته با یک تیر دو نشان بزند هم نسبت به اجازه نداشتن حضور خودش بنویسه و هم درباره جلسات یکشنبه شورای شهر که پشت درهای بسته برگزار می شود.

این خبرنگار حتی جست و جوی قانونی نکرده که طبق قانون برگزاری جلسات غیر علنی منوط به رای گیری از اعضای شورای شهر برای هر جلسه غیر علنی است و بر این اساس باید برای برگزاری هر جلسه در روز یکشنبه باید رای گیری صورت گیرد که نمی گیرد.
چرا رای گیری صورت نمی گیرد؟
خبرنگار مربوطه با کمی جست و جو علت این موضوع را هم می توانست کشف کند. چون به اعتقاد رئیس و برخی از اعضای شورا این جلسات تماما علنی و با حضور نماینده روابط عمومی ولی بدون حضور مستمع برگزار می شود که واقعیتش در قانون چگونگی حضور مستمع هم آمده است..........

امیدوارم اگر قرار است گزارش انتقادی و چالشی نوشته شود با قدرت انتقاد شود تا هیچ ایرادی نتوان به آن گرفت و تاثیر انتقاد را هم داشته باشد . مثلا برای من همیشه این جای سوال داشته که چرا مردم را به جلسات شورا راه نمی دهند؟ و مردمی که خواستار گفت و گو با اعضای شورا ی شهر هستند تا مشکلات خود را بیان کنند باید پشت در صحن علنی شورای شهر بنشینند تا جلسه تمام شود.
من این موضوع را دنبال کردم ولی من تنها یک نفر هستم.........

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست
از نظر شورای اسلامی شهر تهران ، نمایندگان روزهای چهارشنبه در مناطق حاضر می شوند و با شهروندان به گفتگو می نشینند.
از نظر دوستان شورایی شهروند نباید در خیابان راه بیفتند و به خیابان بهشت برود و نماینده خود را پیدا کند بلکه این نماینده است که باید به مردم نزدیک شود.
موفق باشید

ناشناس گفت...

سلام دوست عززیز
با توجه به اینکه من بلاگ اسپودی نیستم !! آدرس وبلاگ من توی پستهای وبلاگ شما نشان داده نمیشه ! آدرس من :
www.1353998.blogsky.com
من که مدت زمانی است شما رو لینک کردم ... ممنون میشم شما هم ..

ناشناس گفت...

نمی خوای بی خیال این پارسه بشی و چیزی بنویسی ؟!

ناشناس گفت...

سلام خانم خوانساری
یکی از دوستان و همکاران قدیم که توی این خبرگزاری کار میکنه مدتی پیش ( حدودا همون زمانی که این پست رو زدید ) به من گفت که ضد شورا نیستیم !! البته فکر نمی کنم این خبرگزاری زیاد دوام بیاره چون داره تبدیل به پایگاه و سایت خبری میشه و دوستان به فکر جا و شغل جدید هستند.

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
با دل مشغولی های مدرسه ای !! به روزم ..