۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

خبرنگاران ،شورا را تحریم کردند نه روابط عمومی را

داشتم وبلاگ آقای نجفی عضو شورای شهر را می خواندم که به اتفاقی که امروز خبرنگاران در شورا ایجاد کرده بودند اشاره کردند اما گویا ایشان اشتباه متوجه شدند یا اشتباه به اطلاع ایشان رسانده اند. خبرنگاران به عملکرد اطلاع رسانی تک تک اعضای شورا معترض بودند نه به نحوه برخورد روابط عمومی شورای شهر !!بنابراین امروز جلسه علنی شورای شهر را تحریم کردند نه روابط عمومی را!!

من همیشه به این نکته اذعان داشته و دارم که در طول کار خبری ام روابط عمومی های بسیاری را دیده ام اما هیچ جا مثل روابط عمومی شورا محیط صمیمی و دوستانه ای را برای تمام خبرنگاران ایجاد نکرده بود!!

اما ماجرا از چه قرار بود؟
روز یکشنبه روابط عمومی شورای شهر اعلام کرد:« خبرنگاران از حضور در جلسه با سخنگوي شوراي شهر که بعد از جلسه علنی اما بدون حضور مستمع برگزار می شود خودداري کنند؛ زيرا موضوع اهميت چنداني نداشته و خود روابط عمومي اقدام به ارسال اخبار خواهد كرد.»

اما من در مسیر به سمت شورای شهر متوجه این ماجرا شدم و به روابط عمومی گفتم :« در را ه شورا هستم».روابط عمومی هم گفت بنابراین به طبقه اول که محل برگزاری جلسات است نروم. قبول کردم. در این هنگام یکی از دوستانم زنگ زد و گفت :« اهالی سرخه حصار جلوی در شهرداری تحصن کرده اند. »
با وجود چند کار بانکی که داشتم ،ساعت حدود 10 و نیم جلوی در شهرداری بودم . 300 نفر از اهالی معترض سرخه حصار خیابان بهشت را بسته بودند و تمام خیابان های اطراف قفل شده بود. ساعت یازده و نیم و بعد خوابیدن هیجانات اهالی سرخه حصار راهی شورا و دفتر یکی از اعضا شدم و خبرها را دریافت کردم . به روابط عمومی آمدم که در این هنگام و همزمان با هم چند خبرنگار دیگر هم سر رسیدند.همه تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه خسرو دانشجو سخنگو به روابط عمومی نیامده ، خبرنگاران به اتاق وی روند و همین کار را هم کردیم و او به ناچار ما را پذیرفت و اخبار را منتقل کرد!!!

اما گویا افرادی روابط عمومی را تحت فشار گذاشته بودند و گویا این امر باعث شد روابط عمومی از خبرنگارها بخواهد به دفتر روابط عمومی برای ارسال خبر مراجعه نکنند!!

ما هم در پارکشهر جلسه تشکیل دادیم و در تصمیمی قرار شد برای اعتراض به جریان اطلاع رسانی شورای شهر و نحوه برخورد آنها با خبرنگاران جلسه سه شنبه شورا را تحریم کنیم.

من در اون جلسه پارکشهری اظهار نگرانی کردم که این جریان نباید به نفع هیچ کدام از گروه های شورای شهر تمام شود و اعتراض ما به همه آنها است........

خلاصه تصمیم گرفتیم با خبری که خودداری خبرنگاران از حضور در جلسه شورای شهر را اعلام می کرد با محدودیت های اخیر مقابله کنیم اما گویا اشتباهاتی را مرتکب شدیم. من شخصا به اشتباهات خودم اذعان می کنم و می گویم در نهایت من بازی خوردم ولی پشیمان هم نیستم چون می دانم می توانیم این ماجرا را نوع دیگر رقم بزنیم....

هفت سال است دارم نون و نمک روابط عمومی شورای شهر را می خورم اما در عین حال احساس آزادی خوبی را در شورای شهر داشتم و به این امر واقفم که روابط عمومی شورای شهر به هیچ عنوان در کار اطلاع رسانی من خلل ایجاد نکرده است.
افرادی که خلل در کار اطلاع رسانی من ایجاد کردند اعضای شورای شهر بودند. هیچ فرقی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا نبوده. یک روز یک اصلاح طلب عضو شورا به من بی احترامی کرد و روز دیگر یک اصولگرا این موضوع را تکرار کرد....
اعتراض ما اعتراض به نحوه اطلاع رسانی گزینشی هم بود. چون معتقد بودیم در مسائلی مانند کمک 3 میلیاردی به لبنان قرار نبود اطلاع رسانی صورت گیرد و تنها یک اتفاق این جریان را معکوس کرد.
این کار ما حواشی زیادی هم داشت . در مجموع با وجود برخی اتفاق های مثبت که اقدام ما در پی داشت اما برخی سوء استفاده ها از سوی اعضای شورای شهر هم رخ داد که باید با این موضوع مقابله کرد.من از این سوء استفاده ها ناراحت هستم.
این سوء استفاده ها نحوه برخورد آنها با ماجرا بود.
در ضمن در این جریان شناختم نسبت به برخی از آدم ها اطرافم خیلی بیشتر شد.
مرتبط:
پی نوشت بسیار مهم:آقای نجفی بسیار متشکر هستم که متن حاشیه جلسه را اصلاح کردید و موضوع برخورد تبعیض آمیز روابط عمومی را حذف کردید.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

چه‌قدر از «كه» استفاده كردي؟«که به اتفاقی که...»، يك‌كم دقت بدنيست‌ها
شاد باشيد

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من زمانی که در وبلاگ فرشید جان ( اسحاقی )از این امر مطلع شدم به نوعی مخالف این جریان بودم
همیشه در جریان عدم اطلاع رسانی نهادها و سازمان ها و انتشار بیانیه هایی این شکلی ، کاسه و کوزه ها سر روابط عمومی شکسته می شود
چون این روابط عمومی است که در ارتباط مستقیم و بی واسطه با رسانه هاست
البته هر مشکلی از این دست را این اداره می بایست حل و فصل کند ولی متاسفانه قدرت نداشته و عملا خیلی از تصمیمات به اجبار بر روی روابط عمومی ها تحمیل می شود و در صورت بروز همچنین مواردی " ضعف روابط عمومی در تعامل با رسانه ها " مطرح می شود.
به نظر بنده روابط عمومی شورا طی چند سال اخیر به درستی نقش خود را در انعکاس اخبار و تعاملات رسانه ای بروز داده و در صورتی که غیر از این بود خیلی از اخبار طی این سنوات انتشار نمی یافت

ناشناس گفت...

سلام محبوبه جان از شما دلگيرم چراكه شما براي هر مطلبي و اتفافي متن مي نويسيد اما با بستن شدن روزنامه ما حتي يك متن ابراز تاسف نيز نديديم اين ويژه نامه خيلي سخيف بود اما بچه هاي روزنامه اين مطالب را ننوشته بودند كاش مثل ديگر قضايا حداقل دلداري دوستان و همكاران خود را مي ديديم دنياي مطبوعات بسياركوچك است .

ناشناس گفت...

در حالی که کشور ما و مردم ما با هزاران مشکل و بدبختی اقتصادی و اجتماعی دست به گریبانند و از شدت بلایای مختلفی که بر سرشان می بارد سیه روزگاری بی مانندی را می گذرانند ُ، مقامات تصمیم گیرنده و بازجویان وزارت اطلاعات و سایر همکارانشان در نیروی انتظامی و قوه قضائیه کشور همه نکبتها و بدبختیهای جامعه را به امان خدا رها کرده اند و در پی خفه کردن صدای ضعیف تعدادی زن بی دفاع و بی پناه و بی آزار و مظلوم هموطنشان بر آمده اند . زنانی که خواهران و دختران و مادران آنها هستند و جز تغییراتی اندک در قوانین مدنی و جزایی کشور چیز دیگری را از حکومت خود طلب نکرده اند . وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و نیروی انتظامی کشور ما در دنیا زورشان فقط به همین چند زن و نیز عده ای روشنفکر و نویسندهء مسالمت جو و اهل علم و قلم و جمع پریشانی از آدمهای نجیب و بی آزار بدبخت و ناتوان هموطنشان رسیده است ..
(ادامه این مطلب را در وبلاگ یک میلیون امضا در انگلستان بخوانید)
www.bejormezanboodan.blogfa.com