۱۳۸۷ مرداد ۶, یکشنبه

نطق ها برای چه خوانده می شوند؟

در شورای دور سوم نطق های پیش از دستور کمتر اتفاق می افتد که در این بین آقای طلایی با دو نطق پیش از دستور پیشتاز هستند.

هفته پیش و در جلسه روز سه شنبه شورای شهر آقای طلایی نطق خود را پشت تریبون شورای شهر قرائت کرد اما چند نکته در این نطق وجود داشت:

نطق با اعلام جایگاه شوراها در قانون و چگونگی شکل گیری آنها آغاز شد و به تمجید از فعالیت های شهرداری رسید.وظایف شورا ها برشمرده شد و در نهایت با انتخابات دوره آینده ریاست جمهوری و نگرانی بابت تخریب های احتمالی خاتمه یافت .

هر فردی این نطق را خواند به پراکندگی آن اشاره کرده بود و اینکه کاش حداقل یک موضوع پررنگ تر و به آن پرداخته می شد(مانند مرکز پژوهش های شورای شهر).

به نظرم قسمتی که به تجلیل از خدمات شهرداری پرداخته می شود مناسب نیست.به نظرم تبریک به مردم ،شهردار و مجموعه مدیریت شهری و حتی دولت برای برگزیده شدن قالیباف در بین 11 شهردار برتر جهان مناسب نبود.

آقای طلایی لطفا سایت شهرداران جهان را یک مروری کنید. این موسسه یک تشکل غیر دولتی است که هر ساله این اقدام را انجام می دهد. موسسه ای که از نظر اعتبار جایگاه ویژه ای ندارد. نمی گویم بی اعتبار است اما بهتر است خودمان را گول نزنیم. این انتخاب نمی تواند معیار خوبی برای این همه تمجید و تبریک باشد.

اما بخش آخر نطق که به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داشت هم به پراکندگی ها بیش از پیش دامن زد. فکر می کنم این سخنان از جایگاه یک فرد حقیقی به نام مرتضی طلایی در هر جایی می توانست منعکس شود (به هر حال دغدغه یک فرد شناخته شده سیاسی است)اما در جایگاه حقوقی و به عنوان یک عضو شورا در صحن علنی شورای شهر و در زمانیکه هنوز به تاریخ انتخابات بسیار مانده به نظرم زیاد جایگاهی نداشت.

*مرتبط:

نتیجه تخریب خودی به دست خودی (نطق پیش از دستور)
پاسخ طلایی به گزارش اعتماد ملی درباره نحوه انعکاس این نطق


من در این نوشته سعی کردم قضاوت نکنم و فقط نکته هایی را که با خواندن این نطق به ذهنم رسید را بیان کردم و این نوشته فقط یک نظر شخصی است.گرچه من هم مانند خبرنگار اعتماد ملی این سوال برایم مانده که چرا دفتر طلایی در شورای شهر نیست؟ چرا یک عضو شورای شهر باید در شهرداری دفتر داشته باشد ؟ مطمئنا کمبود جا بهانه خوبی نیست...

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
من از نطق و پیش از دستور و وسط دستور و پس از دستور سر در نمیارم
ما می گیم فرمایشات جناب آقای ( هر کی ) پیش از طرح دستور جلسه !!!!
خیلی مخلصم