۱۳۸۵ فروردین ۱۷, پنجشنبه

معني هديه چيه؟اتاق امن چيه؟

قاليباف سال جديد را خيلي خوب با خبرنگارها شروع كرد.
آقاي شهردار ديروز پشت ميز اتاق كنفرانس شهرداري منطقه 17 نشست و شايد به حدود 20 سوال متنوع خبرنگارها جواب داد.

اينقدر موضوع هاي مطرح شده متنوع بود كه وقتي تيتر خبرگزاري ها و روزنامه هاي امروز را ديدم ، كمتر با تيترهاي مشترك مواجه شدم اما دو تا موضوع براي من جالب بود.

يكي از خبرنگارا درباره طرح اتاق امن از شهردار سوال كرد كه قاليباف با تعجب گفت كه اين موضوع را براي اولين بار از شما مي شنوم و در رابطه با اين طرح هيچ اطلاعي ندارم و اين در حاليه كه در مديريت قبلي درباره اين طرح به طور گسترده اي تبليغ شد به طوريكه تابلوهاي سطح شهر در ابعاد خيلي وسيع اين موضوع را تبليغ مي كردند و زير اين تبليغ سايت اتاق امن كه براي در امان ماندن دربرابر زلزله قرار بود اجرا بشه را معرفي كرده بودند.

حتي روزنامه همشهري در يك ويژه نامه جدا اين طرح را براي اجرا در بافت هاي فرسوده به طور مفصل معرفي كرده بود و در چند مصاحبه مطبوعاتي هم علي آبادي معاون شهردار و هم مازيار حسيني رئيس مديرت بحران و هم احمدي نژاد بارها در اين باره توضيح داده بودند.

احمدي نژاد در يكي از جلسات صحن علني شورا درباره عملكرد شهرداري با اعلام اين طرح كلي از آن تعريف كرد و حالا قاليباف خيلي راحت ميگه كه تا حالا حتي اسم اين طرح به گوشش هم نخورده!

حالا يه گيره ديگه به دولت!!

سال پيش و وقتي كه آلودگي هواي تهران تو وضعيت بحراني بود ،رئيس جمهور اعلام كرد كه 500 دستگاه اتوبوس به شهرداري تهران هديه مي كنه ولي اي دل غافل كه هنوز اين اتوبوس هاي اهدايي ساخته نشده و حتي قرارداد ساختش هم منعقد نشده!! حالا اين چه هديه اي هست ما كه نفهميديم.

اما ديروز قاليباف ميگفت كه اين اتوبوس ها سهميه شهرداري تهران از وزارت كشور و دولت هست كه بايد به چند كلانشهر و از جمله تهران داده بشه!!! بالاخره من نفهميدم معني هديه يعني چه!!!