۱۳۸۴ خرداد ۴, چهارشنبه

1 نمایشگاه کتاب و شورا

میخوام اگه فرصت شد هر هفته جلسات شورای شهر تهران به همراه مصوباتش را یه جور دیگه روایت کنم.
اما جلسه دیروز...
مثل همیشه البته نه همیشه ی همیشه سه شنبه ها شورا جلسه با حضور مستمع!داشت.ساعت نزدیک 9 بود که از مترو حسن آباد پیاده شدم و به سمت بهشت!راه افتادم.ساعت از 9 گذشته بود که به ساختمون شیشه و چوبی شورا رسیدم و جزو اولین خبرنگارا یی بودم که وارد صحن شورا شدم و در جای همیشگی خودم نشستم.طبق معمول جلسه با تاخیر و بعد از اینکه حسن بیادی نایب رئیس شورا قرآن خوند شروع شد.

یه ماکت بسیار بزرگ ازطرح تپه های عباس آباد تو چشم میزد که وقتی صورت جلسه را خوندم فهمیدم یه ارائه گزارش درباره این طرح تو دستور هست که در جای خودش از حاشیه اش میگم.

اما اولین دستور ارائه گزارش درباره هجدهمین نمایشگاه کتاب توسط خادم رئیس کمیسیون فرهنگی بود که ابتدا یک گزارش کوتاه تصویری رفتند و بعد خادم اومد درباره جلسات شورا برای ایجاد هماهنگی در برگزاری نمایشگاه کتاب توضیح داد.نکته ای که این گزارش داشت این بود که بعد از یک ماه تمام اقدامات گفته شد چراکه اگه یک ماه پیش خبرنگارا سئوالی درباره نمایشگاه میپرسیدند تنها جوابی که میگرفتند این بود که برید از وزارت ارشاد یا بازگانی درباره نمایشگاه بپرسید ولی حالا بعد از یکماه گزارشی از اقدامات شورا داده شد.بعد از گزارش چندتا از اعضا هم نظراتشون را دادند که مثل همیشه حالت انتقادی داشت.مثلا واعظی آشتیانی میگفت: برگزاري مناسب هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب با همكاري شوراي شهر و شهرداري اين گونه تصورایجاد میکند كه شوراي شهر بايد از مصوبه انتقال مكان نمايشگاه توبه كند، وخوشا به حال وزير ارشاد كه به نوعي با كمك شورا و شهرداري توانست اين نمايشگاه را برگزار كند. از سويي دلمان براي وزير صنايع مي‌سوزد كه در زمان برپايي نمايشگاه خودرو، دوستي نخواهد داشت.

زياري هم میگفت: رييس‌جمهوري گفتند كه هيچ دخالتي در مديريت شهري ندارد اما اخيرا هيات دولت مصوبه‌اي داشته تا كاهش سفر و مديريت تقاضاي سفر و تصميمات ديگر به يك كميته كاري واگذار شود و اين مساله جاي سوال است كه چگونه مي‌گويند دخالت نداريم اما تصميم‌گيري مي‌كنند. از سوي ديگر ظرف 6 ماه بر خلاف دستورات رييس‌جمهوري هنوز اقدامي براي جانماي نمايشگاه نشده است.