۱۳۸۴ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

1حاشیه های شورای شهر در حاشیه های انتخابات گم میشه

امروز یه روز جنجالی برای شورا بود!
تازه آدم میفهمه که اگه چهارتا از این جلسه های علنی برگزار بشه خیلی از اختلافها رو میشه!
اولین دستور شورا که به ریاست بیادی در غیاب چمران برگزار شد ارایه گزارش شهریار افندی زاده مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک بود که بیشتر از دو ساعت طول کشید و بیشتر بحث ها سر این موضوع بود.
افندی زاده بصورت تاریخی از اول اول شروع کرد!!تا اینکه آخر ما نفهمیدیم از اول چی شد!!
گزارشش قرار بود درباره طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باشه اما اگه اعضا و سایر حاضرین در شورا فهمیدند آخر چی شد ما هم فهمیدیم!!
یه توضیحی بدهم که در تاریخ 9 دی 82 قرار شد شهرداری یکساله طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را تهیه کنه ولی بیشتر از یکساله که میگذره ولی خبری نیست!
بعد از اینکه افندی زاده مثلا گزارشش تموم شد اعضا شروع کردن به پرسیدن سوالهاشون.
آشتیانی میگفت:" از گزارشي كه ارائه شد نمي‌توان حتي يك جمع‌بندي 5 خطي هم درآورد و فقط فضا كسالت‌آور شد."
دانشجو سخنگوی کمیسیون فنی و عمرانی مثل چند تا دیگه از اعضای شورا از تحویل ندادن طرح تو زمان مقررش گله کرد.
اما افندی زاده شروع کرد از خودش و شرکتش تعریف کردن.میگفت:"من دکترای ترافیک از کانادا دارم و چند تا پروژه هم در اوتاوا انجام داده ام و خوب میفهمم که طرح جامع ترافیکی چیه و اصلا امکان نداره که طرح جامع ترافیکی تهران یکساله تموم بشه و حداقل سه سال زمان نیاز داره."
اون میگفت:50 تا کارشناس ارشد ترافیکی در شرکت مشغول فعالیت هستند و قویترین اطلاعات ترافیکی تهران در این شرکت موجود هست.گفت و گفت و گفت!!و داشت از خودشون تعریف میکرد که یک لحظه دانشجو میکروفن میزش را روشن کرد و با صدای رسایی که قصد تمسخر هم داشت گفت:خدا قبول کند ان شاءالله!!و میکروفن را قطع کرد.ولی افندی زاده پررو تر از این حرفها بود و داشت ادامه میداد و حتی ادعا میکرد که ترافیک یه بحث فوق العاده تخصصی هست و هرکسی حالیش نمیشه!!و بعد گفت 6 بار از شریعتمداری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دعوت کرده تا باهم گفت و گو کنند ولی جوابی نشنیده اند!
این موقع بود که حسابی اعضای شورا عصبانی شدند!شکیب رئیس کمیته ایمن سازی میگفت:حداقل 10 نفر از اعضا شورا عضو هیات علمی دانشگاهها هست و دارای تخصص!