۱۳۸۴ خرداد ۱۱, چهارشنبه

معین کیه؟

دنیای من با دنیای تو چقدر فاصله داره؟
دیروز سوار ماشین بودم و به طرف خونه میومدم وقتی داشتم از میدون آزادی رد میشدم نسیمی ها(حامیان معین) را دیدم که با کاور قرمز رنگ و به همراه پارچه نویس هایی در حال آماده شدن برای ایجاد حلقه دور میدون بودند.دختری که کنار دستم نو ماشین نشسته بود با تعجب داشت نگاه می کرد،من هم برای اینکه دختر مردم را از حالت علامت سوالی بیرون بیارم گفتم که اینها طرفدار معین هستند.دختر با تعجب نگاهش به من جلب شد و گفت:این که اسم بردی کاندیدا است؟؟در حالی داشتم از تعجب شاخ در میاوردم گفتم:بله
گفت : انگار حرفهای خاتمی را میزنه!! اینبار باحیرت گفتم: معین وزیر خاتمی بود! در اینجا دختر دیگه هیچ سوالی نپرسید و در جای خود فرو رفت و من هم در فکر فرو رفتم که دنیا من با آدمهای اطرافم چقدر متفاوت هست؟!!یاد چند ماه پیش افتادم که ماجرایی تقریبا مثل این موضوع تکرار شد ولی اینبار یکی دیگه از کاندیدا های امروز انتخابات بود که برای مردم ناشناخته مینمود!حدود چهار ماه پیش بود که از افرادی که علاقه به خبرنگاری داشتند یه مصاحبه ای انجام میدادیم و یه سوال مشترکی که از همه اونها می پرسیدیم این بود که شهردار تهران کیه؟ شاید به جرات میتونم بگم که 95 درصدشون نمیدونستند که شهردار تهران کیه!!
حالا شاید بشه یه سوالی پرسید و یه نتیجه گیری هم کرد.
سوال اینه که افرادی که میخواهند رای بدند چقدر کاندیداها را میشناسند؟و چه کسی شناخته شده تر هست؟
اگه بخواهیم با خودمون رودربایستی را کنار بگذاریم خب مسلما هاشمی رفسنجانی بخاطر سابقه سیاسی حضورش در متن حکومت این ویژگی را داره!
شما فکر میکنید یه فرد بیسواد و یا کسی که در روستاها و شهرهای دور افتاده و حتی بعضی هایی که در خود این تهران زندگی میکنند و با اونچیزی که شنیدند که رای دادن را یه وظیفه شرعی!میدونند (متاسفانه تعدادشون هم کم نیست) چه کسی از این کاندیداها میشناسند؟آیا اصلا اینها میدونند کوی دانشگاه خوردنی بود یا پوشیدنی؟!!یا شاید هم فکر میکنند هنوز کرباسچی شهردار تهرانه!!
خلاصه اینکه چیزی که نمیشه به هیچ عنوان منکرش شد معروفیت رفسنجانی در جامعه ایران هست و گمنامی سایر کاندیداها!!
اما اما و اما اگه یه موقعی و یه موقعی جامعه از حالت بی تفاوتی خارج بشه و بخواد حتی یک دهم جریان 8 سال پیش را ایجاد کنه امکان داره معینی که مثل اون زمان خاتمی ناشناخته بود شناخته بشه و بتونه همه حریفهاش را کنار بزنه!
اما چقدر معین به خاتمی شباهت داره؟؟