۱۳۸۴ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

2حاشیه های شورای شهر در حاشیه های انتخابات گم میشه

اما تندترین انتقادها از طرف خادم بود که میگفت:الان احمدی نژاد بجای افندی زاده باید پشت تریبون میرفت و جوابگو می بود اما تریبون به راحتی در اختیار هرکسی قرار میگیره تا بیاد صحبت کنه!
خسروی وفا که در طول این صدو چهل و یک جلسه دور دوم شورا خیلی کم حرف زده هم شروع کرد به اعتراض کردن و می گفت: در جلسه يكشنبه شورا چرا به جاي شهردار پيمانكار گزارش داد، اینها رابگوييد تا خبرنگاران بدانند در جلسه روز يكشنبه چه گذشت.(جلسات یکشنبه شورا بدون حضور مستمع برگزار میشه)
آخر سر هم شریعتمداری گفت:شهرداری در لایحه احداث 273 کیلومتر مونوریل زمان سه سال را پیشنهاد داد و یا برای طرح آزمایشی 18 ماه!(به تمسخر)وقتی پتانسیل اینقدر بالاست چرا طرح جامع که خودشون پیشنهاد دادند را یکساله تموم نکردند.
و آخرش هم گفت:در سطح مدیریتی ترافیک مردم عادی اگه از کارشناسان شرکت مطالعات بیشتر ندانند کمتر هم نمی دانند!
بعد از این گزارش هم دو دستور جلسه خیلی فوری جمع بندی شد و جلسه را یکساعت زودتر تموم کردند و بیادی از اعضا خواست که به طبقه بالا برند چراکه یه جلسه مشورتی دارند که از قرار معلوم ادامه این بحث ها بود و چون خبرنگارها همیشه نامحرم هستند نباید از این بحث ها مطلع شوند!
برای نوشتن گزارشی تا ساعت 4 در دفتر یکی از اعضا نشسته بودم و از اطلاعات پوشه ای که مربوط به گزارشم بود با اجازه خودش یادداشت برمیداشتم و وقتی داشتم اتاق را ترک میکردم دیدم تازه این عضو از جلسه مشورتی به اتاقش اومد!فرصتی نشد ازش بپرسم تازه چه خبر؟؟؟!!!

1حاشیه های شورای شهر در حاشیه های انتخابات گم میشه

امروز یه روز جنجالی برای شورا بود!
تازه آدم میفهمه که اگه چهارتا از این جلسه های علنی برگزار بشه خیلی از اختلافها رو میشه!
اولین دستور شورا که به ریاست بیادی در غیاب چمران برگزار شد ارایه گزارش شهریار افندی زاده مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک بود که بیشتر از دو ساعت طول کشید و بیشتر بحث ها سر این موضوع بود.
افندی زاده بصورت تاریخی از اول اول شروع کرد!!تا اینکه آخر ما نفهمیدیم از اول چی شد!!
گزارشش قرار بود درباره طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باشه اما اگه اعضا و سایر حاضرین در شورا فهمیدند آخر چی شد ما هم فهمیدیم!!
یه توضیحی بدهم که در تاریخ 9 دی 82 قرار شد شهرداری یکساله طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را تهیه کنه ولی بیشتر از یکساله که میگذره ولی خبری نیست!
بعد از اینکه افندی زاده مثلا گزارشش تموم شد اعضا شروع کردن به پرسیدن سوالهاشون.
آشتیانی میگفت:" از گزارشي كه ارائه شد نمي‌توان حتي يك جمع‌بندي 5 خطي هم درآورد و فقط فضا كسالت‌آور شد."
دانشجو سخنگوی کمیسیون فنی و عمرانی مثل چند تا دیگه از اعضای شورا از تحویل ندادن طرح تو زمان مقررش گله کرد.
اما افندی زاده شروع کرد از خودش و شرکتش تعریف کردن.میگفت:"من دکترای ترافیک از کانادا دارم و چند تا پروژه هم در اوتاوا انجام داده ام و خوب میفهمم که طرح جامع ترافیکی چیه و اصلا امکان نداره که طرح جامع ترافیکی تهران یکساله تموم بشه و حداقل سه سال زمان نیاز داره."
اون میگفت:50 تا کارشناس ارشد ترافیکی در شرکت مشغول فعالیت هستند و قویترین اطلاعات ترافیکی تهران در این شرکت موجود هست.گفت و گفت و گفت!!و داشت از خودشون تعریف میکرد که یک لحظه دانشجو میکروفن میزش را روشن کرد و با صدای رسایی که قصد تمسخر هم داشت گفت:خدا قبول کند ان شاءالله!!و میکروفن را قطع کرد.ولی افندی زاده پررو تر از این حرفها بود و داشت ادامه میداد و حتی ادعا میکرد که ترافیک یه بحث فوق العاده تخصصی هست و هرکسی حالیش نمیشه!!و بعد گفت 6 بار از شریعتمداری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دعوت کرده تا باهم گفت و گو کنند ولی جوابی نشنیده اند!
این موقع بود که حسابی اعضای شورا عصبانی شدند!شکیب رئیس کمیته ایمن سازی میگفت:حداقل 10 نفر از اعضا شورا عضو هیات علمی دانشگاهها هست و دارای تخصص!

۱۳۸۴ خرداد ۴, چهارشنبه

2 اراضی عباس آباد و لابی ها

بعد از تموم شدن این بحث ها دستو دوم درباره اراضی عباس آباد بود اما یه جورایی مشکل داشت چراکه وقتی صبح تو اینترنت صفحه شهری همشهری را میخوندم دیدم که نوشته مدیرعامل جدید شرکت نوسازی اراضی عباس آباد منصوب شد در حالی توی این جلسه مدیرعامل قبلی یعنی جواهری پور اومده بود و اینطور که خودش میگفت از عزل شدنش خبر نداشت واز خبرنگارا شنیده و حتی بولتن خبرهای شورا وشهرداری در اول جلسه بین اعضا ردو بدل میشد و اعضای شورا که از این برکناری خبر نداشتند خبر همشهری را به هم دیگه نشون میدادند.
بهر حال جواهری پور گزارش خودش را داد ولی یه جورایی خیلی چیزها را هم رو کرد و از شهرداری انتقاد کرد و بیچاره جواهری پور که نمیدونست رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد یعنی زریبافان ،عضو شورای شهر هست چراکه با الفاظ تندی جواب جواهری پور را داد و لب کلامش این بود که چون برکنار شده داره این حرفها را میزنه.

حرف جواهری پور درباره لابی هایی بود که صورت گرفته تا بعضی از ساخت و سازها اونجا انجام بشه و شهرداری با اونکه میتونسته جلوگیری کنه ولی هیچ کاری نکرده.
اون میگفت:30 مورد واگذاري زمين‌ در اين اراضي رخ داده كه برخي از آنها منجر به صدور سند شده است.
طي اين سالها هيچ اقدام جدي براي باطل كردن سندهاي صادره و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير قانوني نشده است.

جواهری پور میگفت 5 ماه پیش طرحشون را به شهرداری میفرستند ولی شهرداری جوابی نمیده اما با فشارهایی که رو شهرداری آورده میشه یک ماه پیش برای ما نامه نوشتند و گفتند طرحتون بدرد نمیخوره.

اما دانشجو عضو شورا هم یه حرفی زد که وقتی بعد از جلسه از یکی دیگه از اعضا در این مورد سوال کردیم خیلی چیزهای دیگه برامون روشن شد.
دانشجو میگفت: صدا و سيما با اعمال فشار بدون اينكه حقوق شهر را پرداخت كند ساخت و ساز غیر مجازانجام مي‌ده و گردن کلفتی میکنه!که یکی دیگه از اعضا که گفت اسمش را نبریم درباره برج سازی صدا و سیما در تقاطع آفریقا با مدرس و همچنین محله سردار جنگل حرف زد و حسابی گله کرد!!!!

1 نمایشگاه کتاب و شورا

میخوام اگه فرصت شد هر هفته جلسات شورای شهر تهران به همراه مصوباتش را یه جور دیگه روایت کنم.
اما جلسه دیروز...
مثل همیشه البته نه همیشه ی همیشه سه شنبه ها شورا جلسه با حضور مستمع!داشت.ساعت نزدیک 9 بود که از مترو حسن آباد پیاده شدم و به سمت بهشت!راه افتادم.ساعت از 9 گذشته بود که به ساختمون شیشه و چوبی شورا رسیدم و جزو اولین خبرنگارا یی بودم که وارد صحن شورا شدم و در جای همیشگی خودم نشستم.طبق معمول جلسه با تاخیر و بعد از اینکه حسن بیادی نایب رئیس شورا قرآن خوند شروع شد.

یه ماکت بسیار بزرگ ازطرح تپه های عباس آباد تو چشم میزد که وقتی صورت جلسه را خوندم فهمیدم یه ارائه گزارش درباره این طرح تو دستور هست که در جای خودش از حاشیه اش میگم.

اما اولین دستور ارائه گزارش درباره هجدهمین نمایشگاه کتاب توسط خادم رئیس کمیسیون فرهنگی بود که ابتدا یک گزارش کوتاه تصویری رفتند و بعد خادم اومد درباره جلسات شورا برای ایجاد هماهنگی در برگزاری نمایشگاه کتاب توضیح داد.نکته ای که این گزارش داشت این بود که بعد از یک ماه تمام اقدامات گفته شد چراکه اگه یک ماه پیش خبرنگارا سئوالی درباره نمایشگاه میپرسیدند تنها جوابی که میگرفتند این بود که برید از وزارت ارشاد یا بازگانی درباره نمایشگاه بپرسید ولی حالا بعد از یکماه گزارشی از اقدامات شورا داده شد.بعد از گزارش چندتا از اعضا هم نظراتشون را دادند که مثل همیشه حالت انتقادی داشت.مثلا واعظی آشتیانی میگفت: برگزاري مناسب هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب با همكاري شوراي شهر و شهرداري اين گونه تصورایجاد میکند كه شوراي شهر بايد از مصوبه انتقال مكان نمايشگاه توبه كند، وخوشا به حال وزير ارشاد كه به نوعي با كمك شورا و شهرداري توانست اين نمايشگاه را برگزار كند. از سويي دلمان براي وزير صنايع مي‌سوزد كه در زمان برپايي نمايشگاه خودرو، دوستي نخواهد داشت.

زياري هم میگفت: رييس‌جمهوري گفتند كه هيچ دخالتي در مديريت شهري ندارد اما اخيرا هيات دولت مصوبه‌اي داشته تا كاهش سفر و مديريت تقاضاي سفر و تصميمات ديگر به يك كميته كاري واگذار شود و اين مساله جاي سوال است كه چگونه مي‌گويند دخالت نداريم اما تصميم‌گيري مي‌كنند. از سوي ديگر ظرف 6 ماه بر خلاف دستورات رييس‌جمهوري هنوز اقدامي براي جانماي نمايشگاه نشده است.

۱۳۸۴ اردیبهشت ۱۷, شنبه

حجاب




ایشونو که می بینید خواهر گرامی آنجلینا جولی هنرپیشه معروف هالیوود هستند که اومدند همین کنارا در پاکستان ،چونکه سفیر سازمان ملل در امور پناهندگان افغانی هستند.

۱۳۸۴ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

وبلاگ خبرگزاری....

تو دنیا بعضی از روزنامه ها یا خبرگزاری ها هستند که وبلاگ دارند که نمونه بارز اون وبلاگ خبری روزنامه گاردین انگلیس هست.
اما اگر اشتباه نکنم تو ایران هیچ روزنامه یا خبرگزاری وبلاگ نداره!البته بجزاین خبرگزاری که از امروز وارد وبلاگشهر شده!!
مبارکه