۱۳۸۵ شهریور ۶, دوشنبه

دعوای دو طیف اصولگرا

قالیباف و احمدی نژاد را تو سیاست به عنوان دو اصولگرا می شناسند ولی این دو اصولگرا با اصطلاح خودمونی تر حتی نمی تونند همدیگر را تحمل کنند.

تو شورای شهر هم وضع همینجوره!

داشتم فکر می کردم روز 9 اردیبهشت 82 وقتی 14 آبادگرانی شورای شهر داشتند میثاق نامه اشان را می خوندند، خیلی شعارهای قشنگ تو میثاق نامه اشان بود. حتی واعظی آشتیانی خزانه دار شورا تو اولین جلسه از قویه قضاییه خواست که اموال هریک از اعضای شورا را صورت برداری کند و بعد از چهارسال میزان دارایی هر عضو را دوباره بسنجه!!!!!!!

آبادگران شکل گرفته بود و تو مجلس هم پیروز شد اما از یه طرف دیگه یک شکاف داشت بین اعضای شورای شهر ایجاد می شد. شکافی که الان به نقطه اوجش رسیده.

سالهای ابتدایی اگه اختلافی هم بود تو جلسات داخلی از دید مردم پنهان می شد وگرنه من فکر نمی کنم اختلاف های شورای دور اول که منجر به انحلال اون شورا شده بود از این شورا حاد تر بود.

در انتخابات ریاست جمهوری هنوز پیوند سستی بین 15 عضو شورای شهر وجود داشت و اونا تو جلسات داخلی تصمیم گرفتند تا در انتخابات ریاست جمهوری از احمدی نژاد حمایت کنند.(البته با کلی حاشیه چون بعضی ها می گفتند که آبادگران در انتخابات اصلا موضعی نگیره)

بعد از انتخابات یک طیف می خواست تا علی آبادی شهردار بشه چون از گروه احمدی نژاد بود و احتمالا بر روی خیلی از تخلفات سر پوش می گذاشت اما بدترین موضوع برای حامیان احمدی نژاد شهردار شدن قالیباف بود.

حالا خیلی از تخلفات مشخص شده ولی هیچگاه از طرف شهرداری به طور رسمی اعلام نمیشه!!این وسط برخی از اعضای شورای شهر هستند که با رسیدن مدرک و سندی آن را اعلام می کنند.

جو شورا بسیار مسموم هست.هر کی برای خودش رئیس شده و علیه اعضای دیگه سمپاشی می کنه. علنا جلوی خبرنگارها به همدیگه فحش می دهند. بعضی ها شون سایت درست می کنند و با ادبیاتی با عنوان خبر و خبرنگاری که حرفه خبرنگاری را به لجن می کشه به شایعه پراکنی و تهمت زدن می پردازند و بغض خودشون را نشون می دهند.

اما از همه اینها گذشته نکته جالب اینه که هر دو طیف جزو اصولگرایان هستند.