۱۳۸۴ فروردین ۲۱, یکشنبه

بارون درخت نشین

از اول امسال یه برنامه هایی برای خودم چیدم که یکیش اجرای سیاست خوندن یک کتاب در هفته هست .تا الان هم که سه هفته از سال گذشته سه تا کتاب خونده ام.البته این برنامه را از اسفند سال پیش شروع کردم ولی حالا جدی تر شده!!
آخرین کتابی که خوندم (یعنی دیروز تمومش کردم) کتاب بارون درخت نشین نوشته ایتالو کالوینو بود.
یک رمان جالب با مفاهیمی زیباتر!بارونی(بارن) که دوری گرفتنش از زمین و زندگیش روی درختها بخاطر نزدیکتر شدن به آسمانها نبود بلکه برای این بود که زمین را بهتر ببینه!برای اینکه نظم های کهنه اجتماعی را دگرگون کنه و نظم جدیدی را ایجاد کنه و با
دگرگون کردن زندگی خود الگویی از پویندگی را به نمایش بگذاره!
خلاصه اینکه کتاب خوبی بود در ضمن هفته اول سال کتاب "چراغ ها را من خاموش میکنم"زویا پیرزاد را خوندم که به نظرم یه برشی از زندگی چند خانواده ارمنی در آبادان بود ولی تصویرسازی های زیبایی داشت و در دومین هفته هم "مترجم دردها"ی جومپا لاهیری را خوندم که بعضی از داستانهاش بسیار دلچسب بود و خوشمزه ( البته به تندی غذاهای هندی...