۱۳۸۴ اردیبهشت ۹, جمعه

قدرت رسانه ای شهردار

شهردار تهران در این دوسالی که این سمت را داره یک اقدامی در راستای عملی کردن کارهایی که تو سرش داشت و پشت هر کدام این کارها هم یک سیاستی خوابیده بود، انجام داد که به نظرم تا حالا خیلی مفید و مثمر ثمربوده!
اون اقدام، همگام کردن رسانه ها با مجموعه شهرداری بود.فکرش را بکنید از دو سال پیش ملاقاتهای مردمی هر پنجشنبه احمدی نژاد براهه و دوره چهارم خودش را سپری میکنه و تصور کنید در هر منطقه یک نشست خبری برپا میشه یعنی هر هفته یک نشست خبری یک ساعته با شهردار تهران و از دوسال پیش تیتر صفحه اجتماعی روزهای شنبه بیشتر روزنامه ها به اخبار این نشست مربوط میشه و....
به نظر من شهردار تونسته یک جریان خبری مثبت برای مجموعه شهرداری ایجاد کنه و در این راستا هم تهران سما با همکاری خبرگزاری مهر شروع بکار کرد و در آینده بسیار نزدیک خبرگزاری شهر هم راه میفته!!
حالا این فرد در هر هفته به راحتی میتونه به جریاناتی که در طول هفته اتفاق افتاده جواب بده و حتی از مقام خودش پا را فراتر بگذاره!!!
شهردار تهران این پنجشنبه منطقه 4 بود و خودش را در جایگاهی دیده که به رئیس جمهور توهین کنه!گفته:"صحنه‌ي كشور نشان
مي‌دهد در اين هشت سال سر چه كساني كلاه رفته است."
شهردار تهران که خودش را بسیار مردمی میدونه و یه همین دلیل اسم سایتش را گذاشته مردمیار اظهار داشته:"‌ خوشحال از اينكه بالاخره يك بار از ميان مردم عبور و در پايان دوره‌ي هشت ساله بخشي از مشكلات مردم را لمس كردند و متأسف از اينكه بسيار دير و در پايان دوره‌ي مأموريت با معضل ترافيك آشنا شدند."
یه جای دیگه هم گفته:"البته احتمال مي‌دهم كه رييس جمهور اين بار از مسير ويژه و با اسكورت حركت نكرده و همين امر باعث شده كه بخشي از مشكلات مردم را لمس كند. شايد به جاي اينكه از پاستور به دانشگاه تهران بروند، از كاخ سعدآباد حركت كرده‌اند و اين مسير طولاني وي را دچار مشكل كرده است و فكر مي‌كنم اگر دفتر ايشان در پاستور باقي مي‌ماند شايد زودتر با مشكلات مردم آشنا مي‌شدند چرا كه در سعدآباد انسان ديرتر واقعيت‌هاي زندگي مردم را مي‌بيند"
بقیه این سخنان گهربار!!را اینجا ملاحظه کنید.
دیروز جایی قرار داشتم وگرنه به منطقه 4 میرفتم ولی وقتی این حرفها را شنیدم کلی عصبانی شدم و اینبار از خودم پرسیدم توی این دوسال احمدی نژاد برای تهران چه کرد؟بجای توجه به زیر ساخت ها، برای اینکه شنیده مردم عقلشون به چشمشون هست تنها رو سازی کرد.بجای اینکه به وضع مترو برسه بدون مطالعه رفت سراغ منوریل و تراموا چون تو چشم هست!!
الان احمدی نژاد کارهای انتخاباتی خودش را شروع کرده و به شهرهای مختلف میره و تو دانشگاههای مختلف سخنرانی میکنه ولی یکماه پیش وقتی تو این نشستهای خبری هفتگی یکی از خبرنگارا دوباره درباره شرکت کردنش در انتخابات پرسید و بهش گفت که ما از کوشه کنار از کاندیدا شدنش چیزهایی میشنویم ولی چرا خبرنگارهایی که هر هفته با شما همراهی میکنند و به مناطق میایند را در جریان کارهای انتخابیتون نمیگذاری؟احمدی نژاد گفت:اگه به نتیجه ای برسم اولین نفرها شما هستید که متوجه خواهید شد!!
خلاصه اینکه هندوانه هایی زیر بغلها گذاشته شد که دیدنی بود.