۱۳۸۴ فروردین ۲۸, یکشنبه

از دید من

یه غلطی کردم به دبیر گروه اجتماعی ایسنا گفتم که دارم یه گزارش درباره اسکان غیر رسمی برای فلان روزنامه مینویسم ،البته باورهای نادرستی که درباره این قشر وجود داره!هنوز یک هفته نشده سوژه من را کار کردند!!با عنوان بررسي" شهروندزدايي كم‌درآمدها" در گفت‌و‌گو با كارشناس اجتماعي.
البته گزارش من از این مصاحبه خیلی جامع تره ولی یکسری از موضوعات تکراری میشه!!! اما زیاد مهم نیست و من کار خودم را انجام خواهم داد.

زیاد از محیط ایسنا خوشم نیومد و به پیشنهاد کاریشون جواب منفی دادم.
درست هفته پیش بود که شب قبل از اینکه اولین و آخرین روز کاری ام را تو ایسنا شروع کنم ،خبرنگار حوزه شهری ایسنا به من زنگ زد و هرجوری بود با زبون بی زبونی حالیم کرد که یه موقع به سرت نزنه بخوای جای من را بگیری و تهدید کرد اگه دبیر گروهش بخواد حوزه شهری را ازش بگیره از ایسنا میره!من فقط بهش گفتم که برای من حوزه شهری مهم هست و خیلی هم دوسش دارم ولی حالا میخوام تو حوزه آموزشی که بهم پیشنهاد شده کار کنم و اگه خوشم نیومد به راحتی کنار میکشم و هیچ اصراری به موندن به هر قیمتی ندارم!اما فردای اونروز با غیر این موضوع مواجه شدم و دبیر اجتماعی ایسنا خواست تا از من بعنوان گزارشگر در تمامی حوزه ها استفاده کنه ولی بعد سوژه هایی داد که بیشترمربوط به آسیبهای اجتماعی و قتل و استثمار و... بود که اصلا با روحیات من سازگار نیست.
و اون شب تصمیم گرفتم که به پیشنهادشون جواب منفی بدم چون من فقط برای دل خودمه که دارم کار میکنم؛پس دوست دارم برم دنبال سوژه هایی که مورد علاقه ام هست نه اینکه بخاطر یک قرون دوزار هر پیشنهادی را قبول کنم!من به کار تخصصی بیشتر اعتقاد دارم،به ریز شدن در موضوعات مختلف،به نگاه کردن به جنبه های مختلف یک موضوع ولی اگه قرار بود در همه موضوعات اجتماعی گزارش بنویسم اونوقت دچار افت میشدم، دچار سطحی نگری و .....