۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

خادم شهردار تهران می شد اگر ....

خادم شهردار تهران می شد اگر به قالیباف رای نمی داد.
صبح از ساعت هشت صبح شورا بودم و امیدوار به انتخاب شهردار تا قبل از ظهر !اما انتخاب شهردار تا ساعت سه طول کشید.
دانشجو هم که تازگی ها سخنگو شده مرتب می آمد بیرون و گزارش می داد.
اولین گزارش را ساعت ده ارائه و به نوعی شوک وارد کرد چون گفت:خادم و قالیباف هر کدام با رای مساوی هشت به فینال رسیدند!!(برای هر چهارنفری که به نیمه نهایی رسیده بودند به طور جداگانه رای گیری شد که قالیباف و خادم هشت رای ، بیادی هفت رای و شریعتمداری پنج رای کسب کردند)

در مرحله فینال رای گیری شد و هر یک هفت رای آوردند و در این بین یک رای هم ممتنع بود.این رای گیری چهاربار تکرار شد و همین نتیجه حاصل ،تا بار پنجم یک نفر از سمت رقیب راضی شد و رای خود را به قالیباف داد تا این ماراتن به پایان برسد و قالیباف شهردار بماند.

اما وقتی تنفس دو ساعته اعلام شد ، فهمیدم که در رای گیری تک به تک، خادم به قالیباف رای داده بود و رای او را به هشت رساند. رای خودش نیز هشت بود که اگر به قالیباف رای نمی داد عملا خادم به تنهایی هشت رای داشت و شهردار می شد و اصلا فینالی مطرح نمی شد.

در این تنفس،قالیباف با خادم تماس گرفت ولی خادم از قالیباف خواسته به رسم اخلاق به خاطر اینکه او بهش رای داده و باعث شده به فینال برسد از رقابت کنار بکشد اما قالیباف گفته به خاطر فشارهای زیاد نمی تونه اینکار را بکند.

ساعی و دبیر با وجود اینکه جزو ورزشکارهای شورا هستند اما به خادم رای ندادند.

تو صحن علنی شورای شهر هم یکبار دیگر رای گیری شد که این رای گیری بین دو نفر نبود بلکه رای اعتماد بود که 12 نفر رای مثبت دادند و سه نفر که شامل شکیب ، دانشجو و پروین احمدی نژاد بودند به قالیباف رای ممتنع دادند.

چمران به خادم رای داد و به قالیباف تا آخرین لحظه رای نداد اما رای اعتماد را با قطعی شدن انتخاب به شهردار فعلی داد.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

برای قالیباف متاسفم که انقدر با زجر شهردار شده و تبعاتش رو خواهد دید
برای خادم متاسفم که فکر کرده شهرداری تهران به همین راحتیه و متوهم شده که می تونه شهردار خوبی باشه
برای چمران متاسفم که خادم رو به قالیباف ترجیح داده
برای خودمون هم متاسفم که همچین سیاسیونی داریم که رفتارشون اصلا قاعده مند نیست و وقتی بهشون رای میدی، نمی‌تونی مطمئن باشی فردا اشخاص دیگری نشن

ناشناس گفت...

خسته نباشيد.
جمع زيادي از همكاران رسانه اي شما با اين انتخاب خيالشون راحت شد و كابوس بيكاري رو پشت سر گذاشتند. البته براي مدتي كه نمي توان پيش بيني كرد كوتاه باشد يا بلند مدت.

ناشناس گفت...

آخه منطق نداره این استدلال ات ها- ندا