۱۳۸۶ خرداد ۷, دوشنبه

ده روز گذشت، حکم نیامد

ماده 71 قانون شوراها می گوید: وزیرکشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده از طرف شورا را ظرف مدت ده روز صادر نمایند.


بعله!الان 12 روز از انتخاب قالیباف گذشته اما از حکم خبری نیست.(البته امضا که میشه اما چرا اینقدر تعلل؟!!!)

خانم بازیگر در کن

۱۳۸۶ خرداد ۶, یکشنبه

کتک خوردن!!

دیروز افتتاح باغ موزه هنرهای ایرانی با حضور شهردار، حاشیه هایی داشت. البته چون برنامه مربوط به سازمان فرهنگی و هنری بود ، من در این برنامه حضور نداشتم اما حاشیه ها به گوشم رسید.
رجا نیوز معلوم الحال درباره این حاشیه ها با تیتر برخورد فيزيكي با خبرنگار زن در حضور قالیباف نوشته که البته قابل استناد نیست چون در ادامه درباره مسابقات قایقرانی بانوان در استادیوم آزادی نوشته و گفته وقتی قایق واژگون شد قالیباف با خونسردی و با وجود اعتراض خبرنگارها محل را ترک کرد که اصلا و ابدا اینجوری نبود و من قبلا درباره این ماجرا در همین وبلاگ نوشتم. چنان رجا نیوز دروغ شاخداری گفت که خبر اول و خبر بعدی آن را هم حسابی زیر سوال برد.
من از چند نفر شنیدم که خبرنگار رادیو در موقعیت بسیار بدی مرتب از قالیباف سوال می پرسیده و برخورد فیزیکی هم گویا آنجا رخ نداده و اگر اسم آن برخوردها برخورد فیزیکی باشد پس حتما با ما خبرنگاران حوزه شهری هر دفعه و در برنامه های شهردار برخورد فیزیکی صورت می گیرد.

۱۳۸۶ خرداد ۴, جمعه

شهردار وبلاگ نویس

گویا سایت آقای قالیباف هم راه اندازی شده و یک قسمتی از سایت، اختصاص به نوشته های شهردار در قالب وبلاگ داره !!
جالبه البته اگر نوشته ها تداوم داشته باشد.

دستگیری یک جامعه شناس شهری

دکتر کیان تاجبخش جامعه شناس شهری به جرم همکاری با موسسه سوروس آمریکا دستگیر شد.
من به خاطر فعالیت در حوزه شورا و شهرداری خیلی گذرم به مطالب و مقاله های آقای تاجبخش خورده است و چندباری هم با ایشان مصاحبه کردم و یکبار هم حضوری ملاقاتش کردم.
اما دیشب وقتی خبر دستگیری ایشان را در خبر تلویزیون دیدم شوکه شدم.من از اصل ماجرا خبر ندارم اما همین میزان می دانم که دکتر تاجبخش در حوزه مسائل شهر بسیار مسلط و خوش فکرهست و در زمینه بررسی فعالیت شوراها بسیار صاحبنظر!

درضمن از نوع خواندن خبر در تلویزیون واقعا متاثر شدم چون خودشان برای تاجبخش حکم قطعی صادر کردند!!!

۱۳۸۶ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

حاشیه های دبیر

خیلی راحت دنبال یک شایعه را گرفتیم و بعد از جلسه شورای شهر ،دور علیرضا دبیر جمع شدیم.فکر کنم یک کم بیشتر از یک کم ناراحت شد.

شایعه: دادن وعده وعیدها از طرف قالیباف در قبال رای به او برای شهرداری بود. چند تا منبع تائید کردند اما خود او تکذیب کرد پس من هم هیچ نظری ندارم. اما خدا وکیلی خیلی پر تناقض حرف زد و کمی از سوالات ما و مخصوصا فهیمه شوکه شده بود.

بعد از یک ساعت واکنش به این مصاحبه زیاد شده بود. روابط عمومی به تک تک خبرنگارها تاکید کرد مصاحبه را تلطیف کنند و تناقض ها را از مصاحبه جدا کنند.

دبیر از همون اول مصاحبه کلی اتهام به خبرنگارهای حوزه شهری و مخصوصا یکی از بچه های خبرنگار زد و گویا بعد از اینکه مصاحبه تمام شد کلی تهدید کرده بود که به فلانی زنگ می زنه و چنین می کند و چنان........... راستی یک اتهام دیگر هم به ما زد و گفت این جریان هدایت شده بود!!!!

من به دلایل خاص خودم اعتقاد داشتم،خادم برای شهرداری مناسب نیست اما هفته پیش تعجب کردم که یک چهره ورزشی چطور می تواند پشت کاپیتان سابق اش را خالی کند چون اگر خادم شهردار می شد حداقل برای جامعه ورزشی یک منفعت بود و این فرد به خاطر چهره ورزشی بودن اش به شورا رسید.

راستی امروز دبیر در جلسه شورا خیلی ساکت بود و بعضی وقت ها احساس می کردم خیلی از جلسه خسته و کسل شده است.
راستی امروز داشتم در اینترنت دنبال یکی از بازی های ورق به نام 21 می گشتم .خداوکیلی این هم به دبیر ربط داشت!!!

۱۳۸۶ اردیبهشت ۲۳, یکشنبه

یک نکته در انتخاب شهردار

از وقتی قالیباف دوباره به عنوان شهردار انتخاب شده یک نکته خیلی جدی توجهم را جلب کرده!
مهمترین و جالب ترین نکته این هست که 19 ماه پیش هشت نفر به قالیباف رای مثبت دادند و او را شهردار کردند . از این هشت نفر پنج نفر در شورای دور سوم حضور دارند که در رای گیری اخیر هیچ کدام حاضر به حمایت از او نشدند.یعنی هیچ کدام اصلا بهش رای ندادند.فقط همون یک نفر که آن هم بعد از پنج بار رای گیری نظرش از ممتنع به رای مثبت تغییر پیدا کرد، یعنی شیبانی!(این که شیبانی رای اش تغییر پیدا کرد را دو نفر از اعضای شورای شهر تائید کردند ، بقیه هم ترجیح دادند بگویند رای مخفی است!!!!)

اگر انصاف داشته باشیم نمی تونیم همه را متهم به سهم خواهی بکنیم. پس قالیباف باید درباره عملکردش و مهم تر از آن نوع تعاملش با شورای شهر بیشتر فکر کند.
یک گزارش در این موضوع در روزنامه سرمایه نوشتم که در واقع خط قرمز های قالیباف هست.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

خانم دکتر معصومه ابتکار و یک انتقاد

واقعا انتخاب شهردار مارتن نفس گیری بود .خانم ابتکار در وبلاگش با قلمی زیبا ماجرا را تعریف کرده اما من یک انتقاد کوچیک از خانم ابتکار دارم.
روز سه شنبه وقتی جلسه صبح تمام شده بود تک تک اعضا از جلسه خارج می شدند و خبرنگارها پشت در منتظر بودند تا از هر کدام سوال بپرسند. چند نفر که آمدند ، ما اطلاعات کلی مربوط به جلسه را کسب کرده بودیم و فهمیده بودیم که چهارنفر گزینه های نهایی شدند.اما وقتی خانم دکتر از جلسه آمدند بیرون ، ما بازهم سوال خودمون را تکرار کردیم اما خانم ابتکار ترجیح دادند جواب ندهند در جلسه چه اتفاقی افتاده که در این زمان یکی از خبرنگارها ماجرای جلسه را در دو جمله برای خانم دکتر اعلام کرد که ایشون کمی هم متعجب شد که چطور اینقدر سریع اطلاعات به بیرون درز پیدا کرد.

اما خانم ابتکار به یک نکته جالب اشاره کردند که برای اولین بار اعضای شورای شهر دو نفر زن را به عنوان کاندیدای شهرداری تهران مطرح کردند .گرچه رای نیاورند و به مراحل بعد نرسیدند اما این موضوع خودش یک پوئن مثبت بود ولی باز هم از اعلام اسامی این خانم ها طفره رفتند.خوب خانم دکتر !شما اطلاعات ندهید یکی دیگر اطلاعات می دهد. ماشاءالله 15 عضو هستید.بالاخره بچه ها ی خبرنگار در آوردن که نسرین سلطانخواه که عضو سابق شورا بوده به همراه اعظم نوری شهردار اسبق منطقه هفت دو کاندیدای خانم بودند.
اما دیروز هم خانم ابتکار را در آسانسور دیدم و از ایشون پرسیدم این یک نفری که بعد از چهاربار رای گیری با نتیجه مساوی در رای گیری پنجم به قالیباف رای داد چه فردی بود که ایشان باز هم طفره رفتند و گفتند رای مخفی است اما من باز هم درآوردم که نفر هشتم چه کسی بود!!!

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

خادم شهردار تهران می شد اگر ....

خادم شهردار تهران می شد اگر به قالیباف رای نمی داد.
صبح از ساعت هشت صبح شورا بودم و امیدوار به انتخاب شهردار تا قبل از ظهر !اما انتخاب شهردار تا ساعت سه طول کشید.
دانشجو هم که تازگی ها سخنگو شده مرتب می آمد بیرون و گزارش می داد.
اولین گزارش را ساعت ده ارائه و به نوعی شوک وارد کرد چون گفت:خادم و قالیباف هر کدام با رای مساوی هشت به فینال رسیدند!!(برای هر چهارنفری که به نیمه نهایی رسیده بودند به طور جداگانه رای گیری شد که قالیباف و خادم هشت رای ، بیادی هفت رای و شریعتمداری پنج رای کسب کردند)

در مرحله فینال رای گیری شد و هر یک هفت رای آوردند و در این بین یک رای هم ممتنع بود.این رای گیری چهاربار تکرار شد و همین نتیجه حاصل ،تا بار پنجم یک نفر از سمت رقیب راضی شد و رای خود را به قالیباف داد تا این ماراتن به پایان برسد و قالیباف شهردار بماند.

اما وقتی تنفس دو ساعته اعلام شد ، فهمیدم که در رای گیری تک به تک، خادم به قالیباف رای داده بود و رای او را به هشت رساند. رای خودش نیز هشت بود که اگر به قالیباف رای نمی داد عملا خادم به تنهایی هشت رای داشت و شهردار می شد و اصلا فینالی مطرح نمی شد.

در این تنفس،قالیباف با خادم تماس گرفت ولی خادم از قالیباف خواسته به رسم اخلاق به خاطر اینکه او بهش رای داده و باعث شده به فینال برسد از رقابت کنار بکشد اما قالیباف گفته به خاطر فشارهای زیاد نمی تونه اینکار را بکند.

ساعی و دبیر با وجود اینکه جزو ورزشکارهای شورا هستند اما به خادم رای ندادند.

تو صحن علنی شورای شهر هم یکبار دیگر رای گیری شد که این رای گیری بین دو نفر نبود بلکه رای اعتماد بود که 12 نفر رای مثبت دادند و سه نفر که شامل شکیب ، دانشجو و پروین احمدی نژاد بودند به قالیباف رای ممتنع دادند.

چمران به خادم رای داد و به قالیباف تا آخرین لحظه رای نداد اما رای اعتماد را با قطعی شدن انتخاب به شهردار فعلی داد.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

گویند

گویند اگر رستم هم نباشی ولی وقتی جلوی آینه مرتب تکرار کنی که من رستم هستم ،باورت می شود که واقعا رستم هستی.حالا حکایت کاندیدا شدن بعضی افراد برای شهرداری هم اینگونه هست.
امروز از ساعت هشت صبح با شیده و ثمانه شورای شهر بودیم.مثلا قرار بود شهردار انتخاب بشه.ساعت نه و نیم برای خوردن صبحانه به سفره خونه سنگلج رفتیم درحالی که از برخی خبرها، حداقل سر من داشت سوت می کشید.
ماجرا، ماجرای همیشگی کسب قدرت هست و این قدرت چنان جاذبه ای دارد که حتی بعضی ها حاضر به خون ریختن هم هستند!!!
بیادی و شریعتمداری حسابی به سمت دولت گردش کردند .شنیده می شود تماس هایی با ساعی و دبیر گرفته شده و به آنها تاکید کردند که اگر رای آن ها به بیادی باشد ، دولت حمایت همه جانبه از آنها می کند.
خادم طرف قالیباف نیست ولی اگر مجبور به انتخاب باشد بین بیادی و قالیباف به قالیباف رای می دهد گرچه خودش هم برای شهرداری گزینه جدی است.
تنها کمیسیونی که جلسه آن برای انتخاب رئیس برگزار نشد ، کمیسیون برنامه و بودجه بود که حضور بیادی و یار غارش کاشانی و همچنین پروین احمدی نژاد ماجرا را روشن می کند البته خادم به جلسه نرفت و حتی گویا گفته احمدی نژاد را رئیس کنید!!
امروز یک رای گیری ابتدایی صورت گرفته که هر عضو می توانسته به چند نفر رای بدهد در این رای گیری بیادی 10 رای آورده که از جمله رای دهندگان احمد مسجد جامعی اصلاح طلب بوده است!!!
بیادی امروز یک بیانیه ببخشید این کلمه را می گویم ولی مسخره را تو روابط عمومی پخش کرد و تیتر زده بودند «من خودم را همواره بسیجی و پیرو ولایت می دانم» گویا با این دو فاکتور دیگه تمام صلاحیت های شهرداری احراز شده است.به دوستان می گفتم که در این چهار سال چه طرح تاثیرگذاری از طرف بیادی در صحن علنی شورای شهر ارائه شده است که او به خودش اجازه کاندیدا شدن را داده است؟
گویند فردا شهردار مشخص می شود و چهار نفر کاندیدا هستند:قالیباف ، خادم ، بیادی و نادر شریعتمداری !
گویند هیچ چیز قابل پیش بینی نیست وهر اتفاقی ممکن است بیافتد!!
گویند که بعد از زمزمه های انتخاب سرپرست برای شهرداری از مکانی تاثیرگذار نامه ای به شورا ارسال می شود و گفته می شود در شرایط فعلی سرپرست برای تهران نیاز نیست و بهتر است فرد واجد شرایطی انتخاب شود.
گویند پیشنهادات سفارتخانه های اطریش و کانادا به بعضی ها داده شده است.
گویند قالیباف دربه در دنبال یک نفر برای ملاقات بود اما موفق نشد.
گویند درصورت انتخاب مجدد قالیباف تا زمان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری منتظر خیلی اتفاق ها باشید.
گویند امروز در مرحله اول 12 نفر برای شهرداری پیشنهاد می شوند که دو خانم هم در بین آنها بودند یکی سلطانخواه و دیگری اعظم نوری بوده که هیچ کدام نتوانستند رای لازم را برای ورود به مراحل بعد کسب کنند.
گویند امشب لابی هایی بسیاری صورت می گیرد.
گویند چمران در آستانه سکته قرار دارد و فشار زیادی بر روی او برای انتخاب شهردار است .
گویند در گردشی 180 درجه بیادی به هیچ عنوان به قالیباف رای نمی دهد و پروین احمدی نژاد ، شکیب و دانشجو به سمت بیادی رفته اند.
گویند در جلسات اصولگرایان شورای شهر خیلی اتفاق های جالب و در عین حال ناراحت کننده اتفاق افتاده است.
گویند در این جلسات دو عضو شورای قبلی که در شورای فعلی هم هستند حسابی به تیپ و تاپ هم می زنند.
گویند نادر شریعتمداری با وجود اینکه دیگر عضو شورای شهر نیست اما این روزها را در شورا می گذراند.
گویند............

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

چرا پروین احمدی نژاد به کمیسیون برنامه و بودجه رفت؟

دیروز اینقدر ترکیب اعضای کمیسیون های سه گانه شورای شهر برای من عجیب بودند که زیاد توجه نکردم که مثلا چه دلیلی می تواند داشته باشه که پروین احمدی نژاد به کمیسیون برنامه و بودجه رفته.
اما یک ظریفی به من 350 میلیارد اعتبار فاقد مصوبه شورای شهر در زمان احمدی نژاد و شایعه های 330
میلیارد تخلف در زمان قالیباف را یادآور شد.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۶, یکشنبه

دماوند

جلال فروزان(رابوکی) عاشق دماوند بود. کوهنورد معروفی که دماوند را مانند کف دستش می شناخت و دوستش داشت. قبل از انقلاب عضو تیم اعزامی به اورست بود که موفق به فتح قله نشدند.فروردین 5 سال قبل برای سالگرد دوست کوهنوردش به محل کشته شدنش می رود و خود اسیر دماوند می شود. بعد از چند ماه جسدش پیدا شد اما خانواده اش نپذیرفتند که این جسد جلال است و منتظرش ماندند. انتظار سختی بود. همسرش سخت مریض شد و امروز مرد. خاله عزیز من که بخش بزرگی از خاطرات دوران کودکی من بود امروز برای همیشه رفت.
كوه ملي ما كدام است؟! نوشته جلال رابوکی

قالیباف بماند یا برود؟

گویا بحث انتخاب سرپرست برای شهرداری خیلی جدی شده است اما بحث انتخاب سرپرست از کجا ناشی می شود؟
این موضوع را بیادی نایب رئیس شورای شهر برای اولین بار مطرح کرد و بحث سرپرست از قانون مبهم شوراها ناشی می شود چراکه تو قانون شوراها دوره فعالیت شهرداری چهارساله اومده اما بعضی ها تفسیر می کنند این چهارسال در برابر چهارسال دوره شورای شهر هست بنابراین الان دوره فعالیت قالیباف با اونکه کمتر از دو سال شهردار بوده به اتمام رسیده است اما بعضی دیگر معتقدند که قالیباف الان می تواند شهردار باقی بماند تا شورا درباره او تصمیم گیری کند.

اما تو شورا اینجوری تفسیر می شود که شانس ماندن قالیباف 50 به 50 است یعنی به احتمال زیاد هفت نفر از اعضای شورا با قالیباف هستند و هفت نفر نیستند و این وسط رای خادم که تو هیچ کدام از این گروه ها نیست تعیین کننده است و او می تواند بازی کند.

اما احتمال دیگر ،کاندیداتوری اعضای شورای شهر است که در اینصورت با قالیباف چهار گزینه برای شهرداری مطرح می شوند که خیلی از احتمالات را بهم می ریزد.
به هر حال باز هم مانند قبل باید پشت درهای بسته منتظر انتخاب شهردار بمانیم.

اما چرا من قالیباف را خیلی موفق نمی دانم؟ شما فکر می کنید وظیفه یک شهردار چیست؟ تو دنیا می گویند شهرداری حزب چپ و راست نمی شناسد و توانایی شهرداربا وظایف روزمره اش مانند جمع آوری زباله ، فعالیت های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی و خدماتی سنجیده می شود.اما همه شهرداران این وظایف را باید انجام دهند ولی نوع انجام آن مهم است.
شهرداری که پروژه عمرانی را اجرا می کند(پروژه هایی که قبلا تعریف و طراحی شده اند) تنها وظیفه اش را انجام می دهد و هیچ منتی بر سر مردم ندارد. اگر جدول های بزرگراه مدرس ترمیم و بازسازی می شود ، به نظر من این وظیفه شهرداری است که به آن باید عمل کند بنابراین هیچ لزومی ندارد با استفاده از امکانات شهر که همان بیلبوردها هستند تبلیغ کند و نمایش دهد که بله من ! در حال جدول گذاری هستم و این جدول ها این مزایا را دارند!!!
شهردار باید فکر تحول گرایانه داشته باشد.چه پروژه ای در این مدت طراحی شده که مثلا ما 5 سال دیگر نتایج آن را ببینیم. من اصلا به کارهای روزانه شهردار کاری ندارم . من به فکر و ایده های نویی معتقد هستم که یک شهردار را از شهردار دیگر متمایز می کند.
قالیباف چه میزان این فکر نو را داشت؟ آیا 137 و 1888 را می توان یک کار جدید و نو دانست؟
من می گویم 15 سال پیش تفکر احداث فرهنگسراها ایجاد شد. روزنامه همشهری متولد شد. احداث تونل رسالت کلید خورد. کلی بزرگراه طراحی شد. کشتارگاه تغییر کاربری داد و........... . من اینها را ایده نو می نامند شاید البته بی انصافی باشد و بگوییم که مثلا کرباسچی 9 سال شهردار بود و این ایده ها را رو کرد و نباید از شهرداری که 19 ماه به بهشت آمده این انتظار داشت اما به نظر من حتی جرقه ای از این ایده ها را حداقل من شاهد نبودم.
من معتقدم تهران به هر کدام از این ایده ها که در زمان خودش فراتر از کار شهر دار بود ولی در عین حال جزو وظایفش بود نیاز دارد وگرنه هر شهرداری باید و موظف است چاله چوله های شهر را پر کند.
در ضمن آقای قالیباف این پرسش ها را جواب دهد . چه فکر نویی در زمینه ترافیک در این 19 ماه اجرا شد؟ آیا مکانیزه کردن خدمات شهری خیلی هنر است یا جهان صنعتی و توسعه یافته که خیلی سال پیش خدمات شهری خود را مکانیزه کرده بود ما را مجبور به عبور از این ایستگاه کرد. یعنی بالاخره باید ما به مرحله مکانیزه کردن خدمات شهری می رفتیم یا نه؟
و خیلی سوال های دیگر. من هیچ نظری درباره تثبیت یا تغییر مدیریت شهری ندارم وتنها نظاره گر هستم اما اگر قالیباف باز هم انتخاب شود باید به انتقادها هم توجه کند . شاید من قالیباف را از احمدی نژاد در شهرداری موفق تر بدانم ولی معتقدم که هیچ کدام از عهده کشور داری بر نمی آیند!!!

کی شهردار میشود؟

بحث انتخاب شهردار حسابی بالا گرفته و اگه حتی تو چند روز آینده شهردار مشخص نشود شاید تکلیف ماندن یا رفتن قالیباف روشن بشه که البته به گفته بعضی از اعضای شورای شهر احتمال ماندن قالیباف خیلی کم هست.
تکلیف کمیسیون ها هم امروز مشخص می شود که تقریبا مشخص هست چه اتفاقی می افتد . گویا قرار است خادم از کمیسیون فرهنگی به خاطر تجمع زیاد اعضا و گل سر سبد بودن این کمیسیون به کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه برود که به نظر من اتفاق جالبی نیست .
بعد از 19 ماهی که قالیباف شهردار تهران بوده به نظر من اتفاق چشمگیری در این شهر نیافتاده البته شاید زمان بیشتری برای قضاوت نیاز باشد اما عزم برای اجرای برخی از صحبتها در شهرداری خیلی کم بوده است.

۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۲, چهارشنبه

شورائیان وبلاگ نویس

بعد از خانم ابتکار که چند وقتی هست وبلاگ نویسی را شروع کرده اند آقای نجفی دومین عضو شورای شهر هست که وبلاگ نویسی می کند.
وقتی دیروز تو جمع خبرنگارها گفت برخی از موضوعات را در وبلاگش می نویسد با یک جستجوی کوچک به وبلاگش هدایت شدم.
هم خانم ابتکار(اينجا هم فرق گذاشتند)و هم آقای نجفی (گزارش به مردم (1))درباره ماجراهای نخستین روز شورای شهر تهران نوشتند.
مطالب جالبی هست. حتما مطالعه کنید.
در ضمن سیستم نظر خواهی وبلاگم خراب هست ولی اگه تونستید حتما نظر بدهید.

روزنامه های اصلاح طلب و انعکاس یک خبر

دیروز شورای دور سوم تهران هم به طور رسمی شروع شد.

داشتم روزنامه های امروز و نوع انعکاس خبر را مرور می کردم به روزنامه اعتماد رسیدم که تیتر زده بود حذف اصلاح طلبان از هیات رئیسه شورای شهر تهران!و در جایی نوشته بود: «اين فضا ناشي از اقداماتي بود که در پي آن بخشي از ائتلاف اصولگرايان اصلاح طلب در ائتلافي جداگانه با نمايندگان نزديک به دولت تمامي مناصب هيات رئيسه را بدون در نظر گرفتن سهمي براي ساير گروه هاي حاضر ميان خود تقسيم کردند. اين اقدام مغاير با اظهارات پيشين نمايندگان شورا که از عملکرد غيرجناحي سخن مي گفتند، اعتراض ساير گروه ها را برانگيخته و آنها تصميم گرفتند ضمن خودداري از کانديداتوري با آراي سفيد اعتراض خود را اعلام کنند.

داشتم به این فکر می کردم که گویا هادی ساعی اصلاح طلب بود و گویا ایشان جزو هیات رئیسه شورا هم شد.


این هم گزارش کارگزاران است که با تاکید بر موضوع حضور کم رنگ اصلاح طلبان در هیات رئیسه نوشت:»تا پیش از آنکه شیبانی به عنوان مسن ترین عضو شورا در معیت دو منشی جوان خود در جایگاه هیات رئیسه سنی شورای پایتخت بنشیند، گمانه زنی ها حاکی از انتخاب هیات رئیسه ای ائتلافی با حضور طیف اصلاح طلب و طیف موسوم به حامیان شهردار بود.
اما آن گاه که تنها هادی ساعی از لیست اصلاح طلبان به هیات رئیسه راه یافت و در هنگام رای گیری نیز دیگر چهره های این طیف تمایلی برای کاندیداتوری نشان ندادند، قابل پیش بینی بود که محمد علی نجفی و معصومه ابتکار در حلقه محاصره خبرنگاران با این پرسش مواجه شوند؛«آیا اصلاح طلبان عقب نشینی کرده اند؟»
من فکر می کنم گزارش اعتماد خیلی بایس یا همون تعصب را داره که نباید به خاطر این تعصب بخشی از واقعیت هرچند در آن روند بی تاثیر را نادیده گرفت و از کنارش گذشت و به خواننده دروغ گفت.

این عکس را در بین ده ها عکس به این خاطر انتخاب کردم که خودم هم حضور دارم!!!من بین ثمانه و فریده نشستم و پایم را هم روی پایم نیانداخته ام!!!