۱۳۸۵ آذر ۲۸, سه‌شنبه

استاد خوب من ،رئیس جدید و سعیدلو


ترم های آخر را در دانشکده خبر می گذرانم. در این سه سال سه تا رئیس در این دانشگاه عوض شده و آخرین رئیسی که یک ماهه سر کار آمده آقای دکتر محمود احمدی افزادی است.چون به هر حال دانشکده دولت و خبرگزاری دولت هست . از سال گذشته که دولت جدید آمد و ماجراهای روزنامه ایران و تغییر تحولات ایرنا اتفاق افتاد دانشکده هم تحت تاثیر قرار گرفت.

اما یک خاطره خوب از دکتر احمدی در ذهن من نقش بسته و آن هم مربوط به ترم قبل است که درس تحلیل پیام و محتوا را با دکتر احمدی داشتم.

روزهای بدی کلاس داشتم.یکشنبه عصر یعنی بعد از جلسه شورا!!اما همیشه سر کلاس حاضر بودم چون کلاس فوق العاده جذابی بود.

ما توی این کلاس بیشتر با روش های تحلیل محتوا آشنا شدیم و تکنیک های آن را یاد گرفتیم. بیشتر تحلیل هایی که درباره اش بحث علمی می کردیم درباره هولوکاست و انرژی هسته ای بود. البته از آنجایی که رشته من مترجمی خبره تمام این تحلیل ها تحلیل های بین المللی بود که به زبان اصلی بررسی می کردیم.(البته در سطح خودمون)

یک ربع آخر کلاس هم همیشه شعرهای ناب انگلیسی را که استاد می آورد و اغلب آنها را هم از حفظ بود را می خواندیم.من تا حالا استادی با ویژگی های شخصیتی استاد احمدی نداشتم.

اما این مقدمه ها را گفتم که برسم به اینجا که استاد ما مجری برنامه نگاه یک و چندتا برنامه در شبکه جام جم هم است.البته قبلا هم مدیر اخبار شبکه خبر و شبکه جام جم بود.

آخرین مهمان برنامه نگاه یک که شنبه نتوانستم ببینم آقای سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور بود که استاد احمدی گویا حسابی تناقض هایش را درباره نمره بیست!!دولت درآورده.

بازتاب خبرش را کار کرده و تناقض ها را تشریح کرده.

درضمن این استاد ما پسر عفت شریعتی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم هست.